Gå til innhold
Arkivverket

[#58330] Jeg gjør oppslag i USA-databaser i 14 dager fremover!

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hun var den eneste fra den søskenflokken som dro. Jeg har funnet henne som utflyttet fra Etne til Amerika i 1882. That's it! Send meg evt noen tips på affi alfakrøll online dot no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Rune, 293:World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: George Martin Gregersen City: Not Stated County: Snohomish State: Washington Birth Date: 27 Apr 1881 Race: White Roll: 1992015 DraftBoard: 1Nærmeste slektning er Augusta J. Gregersen (kone?). De bor i Lakewood, Snohomish, Wash.Georg driver med fisking, og er sin egen arbeidsgiver.-Her har Georg vært heime på besøk i Norge. Far er oppgitt til Greger Olsen, Haugland. Bopel Lakewood, Wash.New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Georg Gregersen Arrival Date: 11 Nov 1913 Estimated Birth Year: abt 1881 Age: 32 Gender: Male Port of Departure: Bergen Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Ship Name: Bergensfjord Port of Arrival: New York, New York Nativity: Nrw Line: 27 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_2218 Birth Location: Nrw Birth Location Other: lurö Page Number: 143-1930 United States Federal CensusName: George Gregerson Home in 1930: Shoultes, Snohomish, Washington Age: 48 Estimated Birth Year: abt 1882 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Augustas Race: WhiteHousehold Members: Name Age George Gregerson 48 Augustas Gregerson 37 Miller Gregerson 12 Paul Gregerson 11 Edna Gregerson 10 Gladys Gregerson 8 Jennie Gregerson 6 Carl Gregerson 3 1/12George innvandret i 1914 i flg image. Augusta er norsk og innvandret i 1916. Georg er fisker.-Her har du brødrene samlet i USA.1910 United States Federal CensusName: George Gregerton Age in 1910: 28 Estimated Birth Year: abt 1882 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Brother Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Anacortes Ward 1, Skagit, Washington Marital Status: Single Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1905Household Members: Name Age Ole Gregerton 31 George Gregerton 28 Rasmus Gregerton 37 Clarence Mattson 33 J M Jansen 30Ole innvandret i 1905, George og Rasmus i 1908. Bare Rasmus er gift, og det har han vært i 8 år. Alle er fiskere (fisherman, deep sea).-1920 United States Federal CensusName: George Gregersen Home in 1920: Shoultes, Snohomish, Washington Age: 38 years Estimated Birth Year: abt 1882 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Augusta Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Own Year of Immigration: 1912 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 276Household Members: Name Age George Gregersen 38 Augusta Gregersen 27 Paul Gregersen 1 1/12 Milard Gregersen 2 4/12-1930 United States Federal CensusName: Ole Gregerson Home in 1930: Dewey, Skagit, Washington Age: 51 Estimated Birth Year: abt 1879 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Oliffa Race: WhiteHousehold Members: Name Age Ole Gregerson 51 Oliffa Gregerson 44 Guttorm Gregerson 10Luffa er vel gjerne kallenavn på noen som het Oluffa. Ole innvandret i 1921, og Oluffa og Guttorm i 1929.-Social Security Death IndexName: Ole Gregersen SSN: 536-01-8291 Last Residence: 98444 Tacoma, Pierce, Washington, United States of America Born: 16 Feb 1879 Died: Oct 1967 State (Year) SSN issued: Washington (Before 1951 )-New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Ole H Gregersen Arrival Date: 20 Sep 1921 Estimated Birth Year: abt 1879 Age: 42 Gender: Male Port of Departure: Kristiania, Norway Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Ship Name: Stavangerfjord Search Ship Database: Search the Stavangerfjord in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: New York, New York Nativity: Nrw Line: 16 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_3025 Birth Location: Nrw Birth Location Other: luro Page Number: 116Står at han skal til broren Georg i English, Wash. Det står også at han var i Wash. i 1903-1912. Nærmeste slektninger Oluffa Grgersen, Bratland.-New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Ole H Gregersen Arrival Date: 20 Sep 1921 Estimated Birth Year: abt 1879 Age: 42 Gender: Male Port of Departure: Kristiania, Norway Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Ship Name: Stavangerfjord Port of Arrival: New York, New York Nativity: Nrw Line: 16 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_3025 Birth Location: Nrw Birth Location Other: luro Page Number: 116Nærmeste slektniong er Grete Hanna Gregersen, Haugland, Alderen. Skal til broren Georg i Arlington, Wash.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune, 293:OM dette er rett Guttorm, kan vel du sjekke mot kirkebøker i Norge.Social Security Death IndexName: Guttorm Robert Gregersen SSN: 536-16-8244 Last Residence: 98387 Spanaway, Pierce, Washington, United States of America Born: 3 Oct 1919 Died: 16 Aug 2007 State (Year) SSN issued: Washington (Before 1951 )-Social Security Death IndexName: Paul Gregerson SSN: 535-18-4844 Last Residence: 98036 Lynnwood, Snohomish, Washington, United States of America Born: 19 Nov 1918 Last Benefit: 98201 Everett, Snohomish, Washington, United States of America Died: Mar 1980 State (Year) SSN issued: Washington (Before 1951 )-U.S. World War II Army Enlistment Records, 1938-1946Name: Miller G Gregerson Birth Year: 1917 Race: White, citizen (White) Nativity State or Country: Washington State: Washington County or City: SnohomishEnlistment Date: 28 Nov 1942 Enlistment State: Washington Enlistment City: Tacoma Branch: Branch Immaterial - Warrant Officers, USA Branch Code: Branch Immaterial - Warrant Officers, USA Grade: Private Grade Code: Private Term of Enlistment: Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law Component: Selectees (Enlisted Men) Source: Civil LifeEducation: 4 years of high school Civil Occupation: Cartographer Marital Status: Single, without dependents Height: 66 Weight: 134-Minnesota Marriage Collection, 1958-2001Name: Miller G Gregerson Gender: Male Birth Date: 5 Oct 1917 Age: 80Spouse: Laura V Johnson Gender: Female Spouse Birth Date: 25 May 1920 Spouse Age: 78Marriage Date: 17 Jun 1998 State: Minnesota State file number: 8872-Washington Births, 1907-1919Name: Meller George Gregerson Birth Date: 5 Oct 1917 Location: Snohomish Sex: Male Race: White Father's Name: George Gregerson Mother's Name: Augusta Johanson Image Filename: 2564-Washington Births, 1907-1919Name: Paul John Gregerson Birth Date: 111??18 Location: Snohomish Sex: Male Race: White Father's Name: George Gregerson Mother's Name: Augusta Jobinsin Image Filename: 2564-Washington Births, 1907-1919Name: Mathisen Mathisen Birth Date: 13 Aug 1909 Location: Snohomish Sex: Male Race: White Father's Name: Martin Mathisen Mother's Name: Rachel Gregerson Image Filename: 0513-1920 United States Federal CensusName: Rakel Matteisen [Rakel Mathisen] Home in 1920: Shoultes, Snohomish, Washington Age: 43 years Estimated Birth Year: abt 1877 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Wife Spouse's Name: Martin Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Female Year of Immigration: 1896 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 276Household Members: Name Age Martin Matteisen 48 Rakel Matteisen 43 Alvin Jacobson 24 Gregor Mattheisen 10- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune, 293:1930 United States Federal CensusName: Rachel Mathisen Home in 1930: Shoultes, Snohomish, Washington Age: 54 Estimated Birth Year: abt 1876 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Race: WhiteHousehold Members: Name Age Rachel Mathisen 54 Gregor Mathisen 20Rachel er enke. Greger/Gregor driver en kylling- eller hønsefarm.De bor rett ved George (de kommer faktisk rett etter George og familien i folketellinga).-Social Security Death IndexName: Gregor P. Mathisen SSN: 538-40-6318 Last Residence: 98223 Arlington, Snohomish, Washington, United States of America Born: 13 Aug 1909 Died: 28 Dec 2000 State (Year) SSN issued: Washington (1959-1960 )-Washington Death Index, 1940-1996Name: Rakel A Mathisen Date of Death: 17 Mar 1974 Place of Death: Marysville Residence: Snohomish Gender: Female Certificate: 006538-Washington Death Index, 1940-1996Name: Oluffa Gregersen Date of Death: 1 Jan 1969 Place of Death: Pierce Residence: Pierce Gender: Female Certificate: 001796-Washington Death Index, 1940-1996Name: Ole H Gregersen Date of Death: 7 Oct 1967 Place of Death: Pierce Residence: Pierce Gender: Male Certificate: 023453-Washington Death Index, 1940-1996Name: George Gregerson Date of Death: 4 Jun 1966 Place of Death: Seattle Residence: Auburn Gender: Male Certificate: 013011- Guttorm Robert Gregersen10/3/1919 - 8/16/2007Guttorm (Greg) was born in Luroy, Norway and passed away in Tacoma, WA. Guttorm was the loving husband for 58 years of Inger Gregersen; father of Gerd-Inger (Mark) McDougall and Paul (David Cahail) Gregersen; grandfather of Heather Liv (Erik) and Annelise; great-grandfather of Anika Liv and Saskia. He was preceded in death by his parents, Ole and Oluffa, and his brother Paul, who died in childhood. As a boy of 10, Guttorm immigrated with his family to Anacortes, WA. He earned a BA in Journalism from the University of Washington, a BA and an MA in Education from Pacific Lutheran University, and was a Fulbright scholar at the University of Oslo. A WWII veteran, Guttorm served in Europe, in the Pacific, and studied Japanese at the University of Chicago. Guttorm taught in the Tacoma School District, was principal for Department of Defense Schools in France and Germany, and completed his career as elementary principal in the Puyallup School District. An active member of the Norwegian-American community, Guttorm served leadership roles in the Sons of Norway and Nordlandslaget. For many years he was a Tacoma correspondent for the Western Viking newspaper. In recognition of his consistent fostering of Norwegian culture, Norway's King Harald VI honored Guttorm with the Saint Olav's Medal in 2000. Always active, Guttorm had a strong zest for life, rooted in his strong religious beliefs. He was a faithful member of Trinity Lutheran Church since 1951. He enjoyed gardening, fishing, time with his family, socializing with friends, playing card games, and visiting family in Norway. Guttorm was a firm believer in the democratic process, and never missed an election in over sixty years. Guttorm actively supported Pacific Lutheran University as a Q-Club member, and was a regular attendee at reunion banquets, special programs, and many athletic events. He was proud to attend the PLU graduation ceremonies of both of his children as well as both of his grandchildren. A memorial service will be held Wednesday, August 22, 2007 at 2 p.m. at Trinity Lutheran Church, 12115 Park Avenue South, Tacoma, WA 98444, (253) 537-0201. In lieu of flowers, memorials may be made to Trinity Lutheran Church.Record Herald - (Aug/19/2007)Har lagt ved bilde av Guttorm.-Social Security Death IndexName: Guttorm Robert Gregersen SSN: 536-16-8244 Last Residence: 98387 Spanaway, Pierce, Washington, United States of America Born: 3 Oct 1919 Died: 16 Aug 2007 State (Year) SSN issued: Washington (Before 1951 )- hanne line -

bilete4598.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune, 292:Social Security Death IndexName: John Hansen SSN: 274-05-1049 Last Residence: 44301 Akron, Summit, Ohio, United States of America Born: 25 Jul 1894 Died: May 1970 State (Year) SSN issued: Ohio (Before 1951 )-Ohio Deaths, 1908-1932, 1938-1944, and 1958-2002Name: John A Hansen Birth Date: Est. 1895Gender: Male Race: WhiteResidence City: Akron Residence County: Summit Residence State: Ohio Residence Country: United StatesDeath Date: 15 May 1970 Hospital of Death: Long-Term Care Facilities City of Death: Stark County County of Death: Stark Certificate: 039828 Age at Death: 75 Certifier: Physician Autopsy: No autopsyMarital Status: Married -U.S. World War II Draft Registration Cards, 1942Name: John Angel Hansen Birth Date: 25 Jul 1894 Residence: Summit, Ohio Birth: Moojoen, Norway Race: White Roll: WWII_2246615Fødested er oppgitt som Mosjøen. En Annie Krantz er oppgitt som 'en person som alltid vil kunne vite hans adresse'.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål André Jørgensen

Hallo, Arnfrid! Jeg forsøker meg med en forespørsel. En Claus Wilhelm Eriksen (f.27.04.1868) døde omlag 1919 og skal være begravd i Boston. Han var stuert og hans hjemadresse Glemmen/Fredrikstad i Østfold Mvh. Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Kinck

Jeg er takknemlig om du kan finne noe info om følgende 2 personer (søsken) som jeg ikke har klart å finne ut hva skjedde med:1) Lorentz Adolf Schjold, f. 08.09.1878, fra Kristiania, ugift, yrke ekspeditør, emigrerte med Montebello linjen fra Kristiania 02.11.1900 med Chicago som reisemål.2) Dagny Schjold, f. 11.12.1881, fra Kristiania, ugift, yrke kontordame, emigrerte med Stavangerfjord fra Kristiania 27.09.1919 med Chicago som reisemål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Jeg vil først rette en stor takk til Hanne Line Osberg Eide (Brønnøysund), som har hjulpet meg med å finne masse informasjon om folk i slekta mi som reiste til Amerika. Du har vært til stor hjelp! Det er kjempeflott at det finnes et forum som dette, hvor vi som driver med slektforskning kan hjelpe hverandre!-------------------Lurer på om noen kan hjelpe meg å finne ut noe om min tippoldefars søster. Hun het Otine Anette Pedersdatter (de kalte henne bare for 'Tina') og var født i Meby i Velfjord, Brønnøy kommune i Nordland, den 29. januar 1878, og var datteren til Peder Hansen og kona Nikoline Baardsdatter. Hun ble gift med Andreas Julius Johansen (f.1880), som hun fikk fem barn med i tidsrommet 1900 til 1912. Nøyaktig år er jeg ikke sikker på, men etter barna ble født flyttet de alle fall til en plass som het Enga, hvor de ble boende noen år før de gikk konkurs, og reiste til Amerika. Jeg har ikke fått rede på årstall for dette heller, men yngstedatteren Anette (f.1912) var i allefall med dem, så hun var nok sikkert ikke myndig på dette tidspunktet. Så jeg vil anta at det skjedde i rundt 1920, eller litt etter, men det er jo selvfølgelig mye gjetting. Jeg vet også at sønnen Ludvig reiste sammen med dem. De var altså fire (så vidt jeg vet) som reiste til Amerika; Tina og Andreas og barna Anette og Ludvig. Jeg er usikker på hvilket etternavn de brukte, men jeg tror de skrev seg for 'Enga'. (Hvis ikke brukte vel Tina og Andreas navnet 'Johansen', og barna Andreasdtr. og Andreasen?).Jeg vil gjerne vite når de dro til Amerika, og hvor de bosatte seg. Anette ble visst også gift med en i Amerika som het Albert Lauvseth (han var fra Velfjord), så det ville jo vert intressant å få hvite noe mere om dem også; bosted, evt. barn osv. Jeg er også intressert i å få vite hvor lenge disse personene levde. Egentlig er jeg intressert i alt av informasjon dere måtte finne om dem!En slektning av meg fortalte at Tina en gang var hjemme i Velfjord på besøk hos slektningene. Dette måtte i så fall være etter krigen (på slutten av 40-tallet?). Ville det være mulig å finne ut om dette virkelig var tilfelle? (Andreas var visstnok død da). Håper noen kan hjelpe meg denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Otine Anette (52), Agnes (14), Jorun (10), Olav (5) og Anette Elfrida (18) ankom NY med 'Stavangerfjord' den 2. desember 1930 (fra Oslo 22. nov).Otine oppgir sin bror Bertinus Meby som nærmeste pårørende i Norge. Hun skal til sin mann Andreas Enga, 7010 - 28th. ave. N.W Seattle, Wash.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Border Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956 about Andreas Julius Enga Name: Andreas Julius Enga Arrival Date: 17 Feb 1927 Age: 46 Birth Date: abt 1881 Birth Country: Norway Gender: Male Race/Nationality: ScandinavianShip Name: Bergensfjord Port of Arrival: Halifax, Nova Scotia, Canada Port of Departure: Bergen, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Disse tre bor på 'rette' adresse. De jobber alle på en hermetikkfabrikk. Far til Andrew skal være f. i Sverige.Name: Andrew Enga Home in 1930: Seattle, King, Washington Age: 47 Estimated Birth Year: abt 1883 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Boarder Race: WhiteHousehold Members: Name Age Andrew Enga 47 Ludwick A Enga 24 John Enga 20Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

En liten rettelse her: Andrew og Ludwick er ført som FISKERE ved bedriften 'Salmon Canning' og John som arbeider ved 'fish Canning'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune, opprett egne tema for hver person/familie. Det blir mer oversiktig. Husk å ta med USA i tittel.Washington Death Index, 1940-1996Name: Otine A Enga Date of Death: 31 May 1968 Place of Death: Seattle Residence: Seattle Gender: Female Certificate: 013272- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Social Security Death IndexName: Ludwig Enga SSN: 532-05-2525 Last Residence: 98270 Marysville, Snohomish, Washington, United States of America Born: 13 May 1905 Last Benefit: 98270 Marysville, Snohomish, Washington, United States of America Died: Jul 1977 State (Year) SSN issued: Washington (Before 1951 )-Washington Death Index, 1940-1996Name: Ludwig Enga Date of Death: 16 Jul 1977 Place of Death: Everett Age: 72 Estimated Birth Year: abt 1905 Residence: Snohomish Gender: Male Certificate: 016285-Washington Death Index, 1940-1996Name: John K Enga Date of Death: 9 Jun 1947 Place of Death: Seattle Age: 37 Estimated Birth Year: abt 1910 Gender: Male Certificate: 2473-Andreas ?Oregon Death Index, 1903-98Name: Enga, Andreas J County: Clatsop Death Date: 06 0 1942 - hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar både Hanne Line og Arne! Jeg skal ta din anbefaling til etterretning, Hanne Line. Men jeg har noen spørsmål;Står det skrevet noen steder hvilken relasjon Agnes (14), Jorun (10) og Olav (5) har til Otine? Er de hennes barn? (Det er i allefall ukjent for meg). Står det skrevet hvilken relasjon John Enga (20) har til 'Andrew' (Andreas) og 'Ludwick' (Ludvig)? Er det Andreas sin sønn? (i så fall vill også dette være ukjent for meg).Er det ikke registreringer som er gjort etter 1930 som viser at Otine og Andreas (og barna) bodde sammen i Seattle? Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Social Security Death IndexName: Albert J. Lauvseth SSN: 531-05-6354 Last Residence: 98107 Seattle, King, Washington, United States of America Born: 18 Mar 1904 Died: 27 Nov 1999 State (Year) SSN issued: Washington (Before 1951 )-New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Albert Lauvseth Arrival Date: 18 Sep 1936 Estimated Birth Year: abt 1904 Age: 32 Gender: Female Port of Departure: Oslo, Norway Ship Name: Stavangerfjord Search Ship Database: View the Stavangerfjord in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: New York, New York Line: 11 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_5869 Page Number: 165 Port Arrival State: New York Port Arrival Country: United StatesHan ble amerikansk statsborger i 26. aug 1925, Seattle.-New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Albert Lauvseth Arrival Date: 25 Aug 1955 Port of Departure: Oslo, Norway Ethnicity/Race­/Nationality: American Port of Arrival: New York, New York Line: 1 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_8626 Page Number: 339 Albert, Anette E. og Helen I. Lauvseth reiser med SAS fra Oslo. Otine Enga er også med.-1930 United States Federal CensusName: Albert Lovseth Home in 1930: Seattle, King, Washington Age: 26 Estimated Birth Year: abt 1904 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Roomer Race: WhiteHousehold Members: Name Age Thomas Bjorgford 65 Cecelia Bjorgford 61 John Bjorgford 25 Eddie Borgford 24 Lillian Borgford 19 Albert Lovseth 26-Border Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956Name: Albert J I Louvseth Arrival Date: 5 Apr 1930 Age: 26 Birth Date: abt 1904 Birth Country: Norway Gender: Male Race/Nationality: ScandinavianShip Name: Bergensfjord Port of Arrival: Halifax, Nova Scotia, Canada Port of Departure: Bergen, Norway'Last permanent address' er oppgitt til Velfjord.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet Otine sin immigrasjon står det at hun skal til sin mann Andreas Enga, og de ungene skal til sin far Andreas Enga. Bertinus Meby står med relasjon onkel til disse barna.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1930 står det bare 'boarder'/leietaker på Andreas, Ludvik og John. Andreas kom innvandret i 1927, Ludvik og John i 1929.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK FOR HJELPEN, HANNE LINE! Jeg er så glad for at det er noen jeg kan spørre når det gjelder folk som reiste til USA! Så er det jo ikke så lenge å vente på svar heller...Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå falt alle brikkene på plass!Flott at du var i kirkeboka og fant de tre yngste barna til Otine og Andreas Enga, Hanne Line! Jeg var og fant John (Johan Karolius) i kirkeboka nå nettopp. Det er nok jeg som ikke har vært nok våken tidligere i arbeidet med denne familien...Enda en gang takk!Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 307:New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Lorentz Schjold Arrival Date: 15 Nov 1900 Estimated Birth Year: abt 1878 Age: 22 Gender: Male Port of Departure: Liverpool, England Ethnicity/Race­/Nationality: Norwegian Ship Name: Majestic Port of Arrival: New York, New York Line: 18 Microfilm Serial: 15 Microfilm Roll: T715_159 Page Number: 136 Synes det står noe om '2 uncles', men er usikker.-New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Dagny Schjold Arrival Date: 7 Oct 1919 Estimated Birth Year: abt 1883 Age: 36 Gender: Female Port of Departure: Christiania Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Ship Name: Stavangerfjord Port of Arrival: New York, New York Nativity: Nrw Line: 27 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_2685 Birth Location: Nrw Birth Location Other: christiania Page Number: 108Hun skal til broren Lorntz Schjold i Chicago.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Hei. Synd jeg så dette 'tilbudet' så sent, men jeg prøver likevel. Ingeborg Otilie Hansen dro fra Stavanger i 1922 til New York. Hun var født 1899 på Hidra. Hun vendte tilbake til Hidra i 1923 eller 24. Da het hun muligens Woll da det er sannsynlig at hun ble gift derover med en Albert Woll f 1891. Finner du denne avreisen så hadde det vært flott. Gjerne også Albert Woll i 1920 - 30 cencus i Brooklyn om du kan. (eller er jeg for sent ute?)Mvh Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Sigvard Larsen Ørbæk fra Eidsvoll (f 1847) emigrerte 1882 sammen med sin hustru Emilie Arnesdatter fra Grue i Solør (f 1849) og hans datter, Olga Mathilde, (f 21.1.1875) til Amerika og slo seg ned i Grand Forks, N-Dakota, hvor de drev 'Hotel Christiania'. Sigvard brukte trolig fornavnet SARSON. De hadde ingen barn sammen, men han hadde altså datteren Olga Mathilde, og det er hennes skjebne jeg gjerne skulle visst mere om. Er det noen mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Mitt gratisabonnement hos Ancestry er nå avsluttet. Jeg ber alle om å opprette egne temaer om USA-hjelp.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.