Gå til innhold
Arkivverket

[#58330] Jeg gjør oppslag i USA-databaser i 14 dager fremover!

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Leirvåg

Ref nr 171, eg har leita mange gonger på Norway Heritage, men det er visst nokre år det ikkje finst skipslister. Det var på Norway Heritage eg fann emigrasjonen til Ole, Maren og Kirstine i 1867.Ref nr. 172, ja dette er fetteren Ingebrikt Hermundsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg skal ikke gå Arnfrid 'i næringen' her, Karl-Ludvig, - men som du ser skal Abraham N. være født i Norge. Immigrasjonsåretr er oppgitt til 1895. Du får se om du kan finne ham i emigrasjonsdatabasene her på DA.Name: Abraham N Christenson Home in 1930: Limon, Lincoln, Colorado Age: 55 Estimated Birth Year: abt 1875 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Augusta S Race: WhiteHousehold Members: Name Age Abraham N Christenson 55 Augusta S Christenson 48 Jesse C Christenson 20 Clara S Christenson 18 Mildred L Christenson 16 Elvenia A Christenson 15 Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det er utmerket, Arne!Har vært litt opptatt, har en som skal til Las Vegas på jobb, men kommer sterkt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Nå håper jeg Arnfrid tilgir meg -:)- men tar med et siste innlegg her: dette er nok hans mor som emigrerer, - og det fremgår jo her at barna bosatte seg i Colorado: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Mårnes

Søker etter min tante Ella Annie Marvold født 15.09.12 på Marvold i Bodin (Bodø). Foreldre: Marlene og Ludvig Mikalsen, Marvold. Dro fra Oslo (siste adresse Undelstadlia 27, Asker) til New York. Siste kjente adresse i New York: 35-65 86th St. 3D New York NY 11372. Siste kjente tlf.nr. NY USA 095-1-212-672-1873. Hun ble senil(først i 1990-årene)og kunne ikke gjøre rede for seg og ble derfor tatt hånd om av bydelen hun tilhørte i New York kommune. Vi har ikke hørt fra henne og lurer på om/når hun døde?Finnes det noe register over døde i New York vi event. kan søke i? Med vennlig hilsen Evy Mårnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Til Evy (206)Social Security Death IndexName: Ella Marwold SSN: 041-28-7302 Last Residence: 11354 Flushing, Queens, New York Born: 15 Sep 1912 Died: 3 Jan 2008 State (Year) SSN issued: Connecticut (1951-1952 )- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen

Hei Arnfrid.Kan du hjelpe meg å finne denne familien i USA etter 1880 Sigvard Andersen f. 1834 g 1870 i Skoger med Hanna Hansdtr 1837. De hadde 4 barn. Sigvard (Sigfried) Ingvald 1870, Anna Cathrine 1873, John 1878, N.N mai 1880Hanna hadde også med sin sønn av 1 ekteskap Alfred Hjalmar (han døde kanskje tidlig). I 1880 brukte de navnet Grenen, etter det har jeg ikke funnet dem. Sannsynligvis er det dette paret min oldefar Hakon Hagen er hos i 1904, da han besøker noen som han kaller onkel og tante (de hadde eiendelene etter hans yngre bror som døde der borte. (disse var hans mors tante og onkel) Det kan tenkes at de bodde i Jackson(ville?) i 1904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Anton M. Svedjan, født 1872 i Levanger, utvandret fra Trondheim i mai 1909. Han oppgav Minneapolis, Minnesota som reisemål.Lar han seg finne igjen i folketellingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(211) Først 1910; 1910 United States Federal Census about Anton SvedjanName: Anton SvedjanAge in 1910: 36Estimated Birth Year: abt 1874Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwaySpouse's Name: JennieHome in 1910: Liberty, Ransom, North DakotaMarital Status: SingleRace: WhiteGender: MaleYear of Immigration: 1899 Household Members: Name AgeAnton Svedjan 36Jennie Svedjan 23Julia Ringheim 72Jeg sender deg dokumentene, om du vil ha dem, for tråden blir ellers så tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Yngve; Men han emigrerte i 1899, står det, så kanskje det ikke er riktig person. Det står single i beskrivelsen, men i protokollen står det at Anton og Jennie var gifte. Tror du det er riktig person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Han var nok hjemme og hentet bruden, og så dro de samme tilbake igjen i 1909, så det er sikkert han. New York Passenger Lists, 1820-1957 about Anton SvedjanName: Anton SvedjanArrival Date: 30 May 1909Estimated Birth Year: abt 1872Age: 37Gender: MalePort of Departure: Liverpool, EnglandEthnicity/Race­/Nationality: ScandinavianShip Name: Celtic Port of Arrival: New York, New YorkNativity: NorwayLine: 12 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_1277Birth Location: NorwayBirth Location Other: rinnser [Rinnan]Page Number: 100----------------------1930: 1930 United States Federal Census about Anton SvedgenName: Anton SvedgenHome in 1930: Liberty, Ransom, North DakotaAge: 58Estimated Birth Year: abt 1872Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadSpouse's Name: Jennie IRace: White Household Members: Name AgeAnton Svedgen 58Jennie I Svedgen 43Arnold Svedgen 19Jerdis Svedgen 18Hazel Svedgen 16Rolf Svedgen 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, skal laste dem ned og sende dem med tid og stunder;1920; 1920 United States Federal Census about Anton SwegianName: Anton SwegianHome in 1920: Enderlin, Ransom, North DakotaAge: 46 yearsEstimated Birth Year: abt 1874Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadSpouse's Name: JennieFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwayMarital Status: MarriedRace: WhiteSex: MaleHome owned: OwnYear of Immigration: 1892Able to read: YesAble to Write: Yes Household Members: Name AgeAnton Swegian 46Jennie Swegian 33Arnold Swegian 9Jerdes Swegian 8Hazle Swegian 6Ralph Swegian 4 7/12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Magne, du har funnet dem i 1880 i 1880 - Michigamme, Marquette, Michigan? Da skal jeg prøve å lete etter dem i 1890 og 1900. Har du emigrasjonen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Jeg vil helst ikke være påtrengende, siden jeg ser at du har hendene fulle og vel så det, men jeg er litt i tvil angående innlegg 76 og 86; ... ville du at jeg skulle sende dem på nytt, eller?Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Marianne (218), jeg skal se på det igjen, men den var litt komplisert. kan du sende meg en mail til affi krøllalfa online dot no med alle opplsyninger, helst systematisert og med lenker, om du får det til. På forhånd takk!Magne (219), skal søke etter dem i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f kristiansen

Kan du hjelpe meg å finne denne familien i Millwance USA.Karen Larsdt reiste 1876,barn Elen Sofie f.1857 Kasper f.25/9-1861 Gunnar f 14/6-1865 Lars 28/2-1868.Hennes mann Gulbrand Tostensen hadde reist før. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

HeiSvar på 194 Takk for at du sjekket det opp selv om det ikke vart treff.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Inger (221), har du funnet emigrasjonen til Karen og barna, og til Gullbrand. Når var Gullbrand født og når emigrerte han? Brukte Karen Larsdatter eller Tostensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f kristiansen

Hei Arnfrid Hun var født 9/1-1826.Hva hun brukte er jeg ikke sikker på ,men det står i boka Larsd.Gunnar var født 17/11-1831.Han kan ha reist etter det siste barnet var født mellom 1868 -1871.Har ikke funnet noen ting før. Det står at hun brukt kanskje Kari noen ganger også. M.v.h Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.