Gå til innhold
Arkivverket

[#58534] Christen Bergersen Syverud


Gjest Ulrica Abrahamsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej. Sökte på familysearch och hittade en Siri Tostensdr. som gifte sig med en Borger Christofferson den 11 mars 1736 i Fet, Akershus fylke, Norge.Tror du att det kan vara dom? I så fall är det ju en del felskrivningar på namnen!!Vigselboken för aktuell tid ligger inte ute på digitalarkivet så jag kan tyvärr inte kolla där.MVHUlrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Jeg ville undersøkt litt om denne Berger Christiansen som gifter seg med Siri Torstensdatter. Se etter flere barn i både Fet og Håland! Navnet på kona er jo akkurat det samme som Christen Bergersen's mor er skrevet med ved Christen's dåp. Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Okej. Vilken detektiv du är!!!!Jag har lite svårt att läsa viss norska men visst handlade det om att dom byggt om vägen mellan Aurskog-Høland kommune och någonstans däremellan låg Saga? Vad bra! Då vet vi ju att Saga finns och var det ligger. Det borde ju finnas mer info om det i så fall.Att det finns så lite om honom beror väl på att det var så få barn (med ättlingar) som växte upp.Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ser at du mener denne gården Sagstua,på matrikkelutkastet fra 1959,kan det nok være den plassen SAGA som er oppgitt ved Berger Christiansen's død. Vi får på at noen med kjennskap til dette området kommer på banen.Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej.Jag hoppas att jag inte missade något i ditt inlägg nr 57. Jag hittar inte ett namn som jag känner igen! Gör du?Jag vet ärligt talat inte riktigt vad en matrikkel är?MVHUlrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ulrica! Matrikkel er oversikt/registrering av gårder. De lenkene i mitt innlegg 57 var egentlig svar på ditt innlegg 45,der du spurte om gården Syverud fantes på tellinger,noe jeg selvfølgelig skulle henvist til. Glem innlegg 60! Vi får lete videre etter SAGA.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej igen!Tack så mycket för all din hjälp. Har fått kontakt med en släkting på långt håll som sa att hon bodde inte långt från där Christen Bergersen kommer ifrån. Jag har skrivit tillbaka och frågat om hon vet var Saga ligger. Jag hör av mig så fort jag fått svar. Jobbar tyvärr från kl. 8.30 imorgon bitti tills 8.30 på måndag morgon så ev. blir det inte förrän på måndag.Tack igen för all din hjälp!!!!Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej igen Ann-Mary.Jag kom bara på att Saga kanske skulle stå med på en lokal karta. Jag vet inte riktigt var du bor men tror du att du skulle kunna få tag på en sådan karta?Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej.Har letat efter Saga utan resultat. Däremot finns det Sagaveien i Rakkestad och Sagastubben i Vestby.Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje du kan ta kontakt med Akershus fylkesmuseum,Lokalhistorisk arkiv Fet? Telefon Vidar Amundsen: 63 88 35 22De burde kanskje kunne svare på hvor denne plassen Saga lå.LenkeHilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej Ann-Mary.Jag har nu skickat iväg en fråga till Akershus fylkesmuseum så nu väntar jag på svar!!!Tack för tipset.Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Værsågod,Ulrica! Vi får krysse fingrene for at Akershus fylkesmuseum kan hjelpe deg. Hadde vært veldig moro om du fikk noe informasjon om denne plassen Saga.Hilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ulrica Abrahamsson

Nu har det gått lång tid och fortfarande ingen information om Saga!!!Jag får fundera ut ett annat sätt!!!Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Jon Harald Haug

Hei Ulrica! Jeg vet ikke om du fortsatt følger med på denne tråden, og kanskje har du funnet Saga. I hvert fall kan du gå på www.visveg.no og klikke 'Finn et sted', deretter Saga Fet. Da skulle du finne Saga, som ligger litt vest for Midtskog ved riksvei 169, som går mellom Fjellsrud (ved Fetsund) og Løken i Høland. Hvis Visveg ikke fungerer, går det an å prøve www.hvor.noAd innlegg 47: Når det gjelder din tippoldemor som bodde i Gøteborgsgata, lønner det seg å oppsøke Oslo byarkiv (= stadsarkiv). Der har de kommunale folketellinger for Oslo nesten for hvert år i første halvdel av 1900-tallet. Dessverre tror jeg du selv må oppsøke Byarkivet, og det blir litt vanskelig for deg som bor langt unna.Ellers har jeg kopiert noen sider fra bygdeboken for Fet. Hvis du kontakter meg på hangenholen@hotmail.com kan jeg gi deg tilgang til noen opplysninger om familien til Kristen Bergersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.