Gå til innhold
Arkivverket

[#58839] Grim / Grimm i Norge

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunvor Tofte

Grunnen til at jeg skrev Greim,Grein,Grimm er at det hersker tvil om hva som er det rette. Nicolaus Greim/Grein er nevnt i flere skjøter på Loftsgård i Sel rundt 1670-80 tallet. Også i forbindelse med kobberfunn ved Åsåren 1674.Etterkommerne er også nevnt flere ganger med Greim eller Grein.( Jeg har bare sett avskrifter av tingbøkene.) En del av etterkommerne som kom til Tullut, tok navnet Grimm, bl.a.Markus Pedersen 1825-1865, som flytta til Trondheim, gift 26.01.1851 med Everine Andersd., og noen som dro til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Reidar Oddløkken

Jeg har nylig hatt ei herlig uke i en stor og sentral by i Bayern, og la merke til Grimmstrasse, men hvorfor gata heter det vet jeg jo ikke? Ellers var det et annet gatenavn jeg lurer på betydningen av, Buttermelcherstrasse? Hva betyr Buttermelcher? Beklager avsporingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.