Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#59324] Christiania Fødselsstiftelse

Recommended Posts

Gjest Inger J. Kristoffersen

En fødselsattest er utstedt fra Christiania Fødselsstiftelse i mai 1915, underskrevet og stemplet av presten O.A.Lindeman, Christiania. Fødsel og dåp fant sted i juli 1908. Er det mulig å finne dåpen i de skannede kirkebøkene, og hvor skal jeg i så fall lete?

Gjest Håkon Havik

Vil også nevne at selve fødselsjournalen fra Fødselsstiftelsen trolig er bevart, og tilgjengelig fra Riksarkivet.De finner du her: [url="http://www.arkivverket.no/fk/classes/fk_serie.php?qc=1f13d278d1bbde74a287f50cec10f254&ft=1&arkivid=2673&serieid=19857>LenkeLitt mer info om Fødselsstiftelsen finner du her:

Gjest Inger J. Kristoffersen

Tusen hjertelig takk! Her fikk jeg jo en hel del info om denne fødselsstiftelsen. Jeg trodde jeg hadde lett i alle kirkebøkene, men synes det er nesten uoverkommelig med alle disse mulighetene. Nå fant jeg imidlertid dåpen med det samme, og i tillegg all denne andre interessante tilleggsinformasjonen. Nok en gang; TUSEN TAKK!! Med hilsen Inger Johanne

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.