Gå til innhold
Arkivverket

[#59385] hvem var Lars Juul Bøgvad fra Larvik f.ca,1775

Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Firing Hanssen

Fra FT-1787 Præstø:Præstø, Baarse, Jungshoved, Steenstrup, Gårdmænd, 9, FT-1787, B0013Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:Jacob Christophersen Bøgwad 46 Gift Huusfader skoleholder med den for de kong.skoler ( af ryttereElisabeth Larsdatter Juul 41 Gift HuusmoderChristopher Jacobsen Bøgwad 13 Ugift sønLars Juul Bøgwad 7 Ugift sønAnna Sophie Jacobsdatter Bøgwad 9 Ugift datterhttp://ddd.dda.dk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takkDette er jo helt utrolig. Jeg hadde akkurat bestemt meg for å legge denne familien på vent, da jeg regnet med at det var umulig å komme videre. Men etter å ha fått alle disse opplysningene fra dere er det jo store muligheter for å komme noe videre også på denne grenen. Helt utrolig.Tusen tusen takkmvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

med henvisning fra Gine, finner jeg dåpen til Inger Johanne her:nr.8 på høyre sideLenkemvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Så utrolig flott når flinke spesialister hjelper oss her i Brukarforum. Ketil har jeg fått utrolig god hjelp av selv tidligere.Gine har gjort en skikkelig bra jobb her fra Danmark!Da er det vel Inger Johanne her i 1801 hos foreldre Søren og Anne? LenkeSå spennende å følge med i denne jakten på aner.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, der ble det litt tøys, det var søsken av Inger Johanne som er hjemme hos foredre i 1801.Inger Johanne er vel alt i Larviksområdet i tjenste vil jeg tro i 1801?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Ja, det er foreldrene hennes. I følge bygdebok 2 for Brunlanes kommer Søren Christensen og Anne Hansdtr. fra Jønnø. Holder på å lese om dette stedet nå, og ser anene her går tilbake til før 1700. Men det kan vel bli litt vanskelig å få dokumenter.?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

I følge bygdebok 2. for Brunlanes, blir anerekken til Inger Johanne Sørensdtr. som var gift med Lars Juul Bøgvad slik:1 Inger Johanne Sørensdtr. Jønnø Født: mar 1778, Jønnø, Brunlanes, VestfoldGen: 12 Søren Christensen Jønnø Holjum Født: ca 1741, Jønnø, Brunlanes, Vestfold 3 Aase Hansdtr. Født: ca 1749Gen: 24 Christen Persen Jønnø Født: ca 1698, Jønnø, Brunlanes, Vestfold Død:1770, Jønnø, Brunlanes, Vestfold ld 5 Lena Clausdtr. Født ? Død: 1742, Jønnø, Brunlanes, VestfoldGen: 38 Per Hansen Jønnø Født: ca 1660 Død: Jønnø, Brunlanes, Vestfold Det eneste som er dokumentert av forfedrene hennes så langt er foreldrene i FT.1801. og hennes dåp. Utover dette finner (Jeg) ingen av anene hennes i kirkebøkene for Brunlanes .Jeg har forsøkt å finne Lars Juul Bogvard i de Danske kirkebøkene, men måtte gi opp.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Forfedrene i generasjon 2 og 3 vil trolig la seg dokumentere gjennom skifter. Ta også en kikk på manntallet 1701 på www.vestfold-slekt.net.En grundig gjennomgang av f.eks. skifter vil kanskje avdekke ytterligere i disse generasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei!Vi er (heldigvis)litt bedre vant mht til skannekvalitet og opplysninger i de norske skannede kirkebøkene, men jeg skal se litt på de danske kirkebøkene jeg også og se om Lars dukker opp. Litt lettere hadde det vært om han hadde stått i registeret i FamilySearch, så en hadde presis dato og sted for dåpen, men det var det jo iallfall for foreldrnes vielse, så den laster jeg inn her. Litt av venstremargen var desverre borte. Opplysningene ang.hviklen kirkebok mv. står i LenkeIkke helt lett å tyde, men om noen kan så kan du kanskje komme nærmere på Lars' foreldre og aner.Mvh. Gine

bilete4810.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk begge toDette var flott. En ny kjempefin seriøs database. Takk for tipset.Og tusen takk for dokumentasjonen på vielsen.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Tydning av trolovelsen og vielsen av Jacob Christophersen (Bøgvad) og Elisabeth Larsdtr. Juhl fra kirkeboka 1769:Trolovelsen var 15. september 1769 og foregikk i huset til ?Kap (Kaptein?) ?Finckerløf i ?? Nestved. Jacob Christophersen var dragon i Oberstløytnant von Kaas eskadron (mulig identisk med Otto Ditlev Kaas (1755-1778?)). Dette betyr vel at Jacob Christophersen Bøgvad antakelig kan slås opp i militære ruller, mer om dette her [url="http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/lagdsruller_-_en_vejledning>Lenke og kanskje enda mer her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Det står kanskje noe slikt om Elisabeth: 'tienende hos Leüten[ant] Eggers og bekiendt her i Menigheden for sin Xstendoms Rigtighed(?)'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

TakkerJeg har prøvd meg litt mer i de Danske kirkebøkene uten hell.Det ser ut som om Danske militære ruller ikke er søkbare desverre.Noe som vel betyr at man må til Danmark for å komme videre her.Er det noen som kjenner debattforumer i Danmark som er bra? Ser en av forumene er stengt på grunn av spam.mvhRagnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I det nye tilbudet som Wangensten har lagt ut på sin hjemmeside finnes det under Thomles bøker en del om Juulslekt i Norge. Mulig du kan finne noe av interesse her?http://www.wangensteen.net/Håper du finner ut av problemene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Takk for tipsetDet er en flott hjemmeside. Desverre ikke noen Juul/Bøgvard som var nevt der.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.