Gå til innhold
Arkivverket

[#59398] Johannes Olsen fra Bergen

Gjest Rune Frydenlund Rostad
 Del

Recommended Posts

Gjest Siw Sværholdt

Kjellaug(22)Her er kart over Askøy, så kan du se det som i dag heter Strusshamn og Hopshamna. Det ligger ca. 11 km fra hverandre. LenkeMvh Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha, Siw. Det ser ikke ut for at det er noen andre Ole Olsen døpt på Askøy det året, så det er mye mulig at han er den rette. I ft 1801 for Bergen er det et par kandidater til hans far: En Ole Hansen 'søfarende': [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f11301&gardpostnr=138&personpostnr=926&merk=926#ovre>LenkeMen jeg leser moren som Elen Michelsdtr.Det samme for henne, bare to kandidater i Bergen i 1801: En som er 25 år: Lenke Det er vel den samme i 1815: LenkeEn som er 11 år: LenkeDet blir vel ikke så lett å finne ut hvem av dem det er.En Ole Hansen 'styrmand':

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og jeg er helt enig i at det står Elen Michelsdtr. og ikke Danielsdtr. som jeg kom i skade for å skrive i innlegg nr.22. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.