Gå til innhold
Arkivverket

[#59701] Kongsvinger?

Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Tusen takk igjen alle sammen!Holder på å gå igjennom alt og sette det sammen. Har sett på lenken i nr. 48, Kjellaug og der må man vel ha røntgensyn!Dere er så flinke. Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Det er ved slike treff jeg forstår hvorfor folk kan stå i dagevis og kiske etter laks, gleden ved det store nappet er enormt! Gratulerer. Kjekt at du 'kom i mål'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Bernhard var valseverkarb. ved en av sine barns dåp. I hvilken kirke ble de viet? Fant en Vingersokning på samme side som jeg har vert på leit etter. Bernhard døde på Hov Aldershjem i Vinger og kona døde i sitt hjem Sørli på Greaker i Vinger.Mvh. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Jeg leser også valseverkarbeider.Han titteleres med valseverkarbeider og spikerarbeider og smed mens de bodde i oslo, og selveier i 1916.da har de jo flyttet til Kongsvinger. Vet det var (er?) et valseverk i oslo , spikerverket er fortsatt? Kanskje det var en og samme bedrift. Vielsen sto i kirkeboka for sagene i oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Svarte litt ufullstendig på kirka, Finn hvis du trykker på bildeinformasjon når du er inne på kirkeboksida, får du opp nummer og navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

....og tusen takk for koselige tilbakemeldinger, erling og kjellaug, hadde ikke greid dette uten god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Jeg har fulgt denne debatten med intresse. Denne Bernard har jeg også lett etter uten å finne, og tenk så var han mye nærmere enn jeg trodde. Det er mange flinke her på debattforum. Jeg har mye slektsopplysninger, aner / etterslekt til Dina Bergersdatter Bogstad u. Odals Verk f 4/2 1847 - 5/1 1921. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Dina var forsåvidt grei å følge i.o.m hun holdt seg i odal, men anna(e?)andersen bernhard jr.'s svigermor og hans far guldsmed bernhard pedersen har jeg ikke mye på bakover. Jeg har vel aldri så flaks at du har noe sikkert på dem? Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.