Gå til innhold
Arkivverket

[#59771] Noen som ønsker oppslag i Norges skipsførere 1933-1935?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Finnes det noe om Oluf Jakobsen, født 22.06.1863 i Sandøya i Brevik. Han seilte med Skomvær. Jeg er meget interessert også i om det finnes bilder av Skomvær.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Ja dette er nok den Skomvær som jeg var på leting etter. Jeg visste den kom fra Porsgrunn.Hjertelig tusen takk for hjelpen.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ArneEivind Meyer, Bergen, f. 14-7-1876 i Bergen. Til sjøs 1891 med fullr. 'Elida' (1200) av Egersund, tilh. kapt. Hansen. Styrm.eks. 1895 og skipsf.eks. 1899 i Bergen. Styrm. med bl.a. bk. 'Drott' av Stavanger og d. 'Tordenskiold' av Bergen. Blev i 1904 fører av d. 'Alfred Dumois' (900) av Bergen, tilh. skipsr. Traa.Har senere ført Bergen-damperne 'Captein Bennet' (900), 'Jamaica' (950), 'Admiral Børresen' (6600), 'Rygja' (6600), 'Sygna' (7500), 'Grena' (11800), 'Hørda' (7500), og førte senest m. 'Java' (12900), Bergen. - Farende viceordf. i NSF (1930-1931. - Gift. 5 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Jeg er på jakt etter en Olaf Bertin Nilsen, kanskje også Aase, men hans far het Anders Nilsen Aase.Olaf Bertin er nevnt styrmann ca 1910. Har du noe som dekker perioden 1906 og utover.Han er født i Bergen 19.2.1886 Se også denne debatten LenkeMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK.F i 1886, og hvis opplysningen er korrekt om at han var styrmann, så er det vel kanskje slik at han var død før 1935. Finner en jeg tror er han i Adresseboken for Bergen 1920, men han er der ikke i 1924. Nei, jeg får prøve noe annet.Tusen takk igjen Carsten for at du alltid er hjelpsom,Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, det første man blir blind på er jo øynene. Jeg så bare etter Nilsen, fordi det så ut for at alle barna brukte det istedetfor Aase. Da spørs det om det er han som er tolloppsynsmann i 1924 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
  • 7 måneder senere...
Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Hei. Min oldemor hadde en bror som var kaptein. Han het Guttorm Knutsen, og var født i 1890-årene om jeg ikke husker helt feil. Han flyttet senere til USA. Finner du Guttorm Knutsen i denne boken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Sigmund Frette, Grimestad pr. Tjøme, f.30-12-1895 i Frøya. Til sjøs 1912 med b.s. 'Sokoto' (3600) av Tvedestrand tilh. Lydersen. Styrm.eks. 1916 i Kristiansand og skipsf.eks. 1918 i Oslo. Styrm. med b.s. 'Glance', b.s. 'Claudia', d.s. 'Ringhorn', m.t. 'Katy'.Ble i 1938 fører av m.t. 'Katy' (10575) av Oslo, tilh. Iverans Rederi. Har senere ført 'Lise' (10575), m.s. 'Katy' (10575) og m.s. 'Ivaran' (9000) av Oslo, tilh. Ivarans Rederi, m.s. 'Wilston' (9765) av Oslo, tilh. Anders Wilhelmsen, og m.s. 'Montevideo' (8330) av Oslo, tilh. Ivarans Rederi. - Marine Superintendent i Nortraship i Saint John N.B. fra 1942-45. - Krigsmedaljen og St.Olavs medaljen. - Gift. 2 barn.Kan nevne å ha opplevt 5 krigsforlis: med bark 'Sagitta' 2-4-1917, d.s. 'Canis' 30-7-1917, m.t. 'Lise' 12-5-1942, d.s. 'Crijussen' 10-6-1942 og d.s. 'Lebore' 4-6-1942.Sigmunds bror Tarald er også omtalt hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.