Gå til innhold
Arkivverket

[#59871] OP: Peder Kristoffersen f 1846 i Fåberg og Ingeborg f 1846 i Fåberg el Gausdal?

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Kan Kampen være et underbruk til Holen?Den ene forloveren Nils Pedersen Kampen finner jeg under Holen. Han er gm Randi Jørgensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

I følge boka Husmannsplasser i Fåberg har Kampen (Landkampen)samme gnr. 143, bnr.1 som Land, som er nabogården til Holen Gnr 142, bnr.1 og 3. Det finnes bare murer igjen av Kampen. Grenser til Gausdal.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Kari,Hva blir da korrekt gårdsnavn når det gjelder Ole Jørgensen?Er det mulig å komme lenger bakover når det gjelder denne slekten.Nå har jeg flg:Peder Kristoffersen Thallaugs foreldre: Christopher Larsen Thallaug og Lisabet Ingeborg Andrea Gulbrandsdatter Ålset. Christopher Larsen Thallaugs foreldre: Lars Olsen Thallaug og Guri Syvertsdatter Ulven. Lisabet Ingeborg Andrea Gulbrandsdatter Ålsets foreldre: Gulbrand Pedersen Ålset og Agnete Evensdatter Bratberg. Ingeborg Torsteinsdatter Kalstads foreldre: Torsten Olsen Kalstadrud og Christine Nilsdatter Liumseie. Torsten Olsen Kalstadruds foreldre: Ole Jørgensen Kampen (Landkampen under Land eller Holen) og Mari Torsteinsdatter Kalstadrud. Christine Nilsdatter Liumseies foreldre: Nils Torgersen Forseth og Ingeborg Eriksdatter Toft. Er det mulig å få på plass noen fødsels- og dødsår på disse?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Hei ArnfridSer nå at Gausdal også har Kampen og Holen med Kampen i folketelling 1865. Så jeg har kanskje forvirret, mer en hjulpet, sorry. Jeg har ingen av de nevnte personer i min database.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nei da, dette går fint. Vi får bare ta tiden hjelp, som ellers i slektsforskningen.Mao var der Kampen både i Gausdal og i Fåberg. Da må vel Ole Jørgensen være fra Kampen i Gausdal. Men om det er en gård eller et bruk, det skulle vært greit å finne ut av. Skal ta en titt i Ringebu-slekter igjen. Kanskje han finnes der.Kommer tilbake.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.