Gå til innhold
Arkivverket

[#59883] Oline Hagen, fra Trondheim?


Gjest Beate Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

(24): Er enig i ditt resonnement.Sandager/Sandaker er i 1865 gårdsnavn i Ytterøy og Inderøy.Hagen inngår ofte i navn på husmannsplasser. Det er 127 med etternavn Hagen i T.heim 1865, men jeg finner ingen med navn som Fredrik, Tomas, Iver etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

Hei!Tusen hjertelig takk for all denne informasjonen! Trodde egentlig ikke at det skulle komme så mye svar :O)Skal se over dette, og legge det inn så snart som mulig.Mener det var på FS jeg fant ut at Johannes Møller døde i 1893, tror det stod i Trondheim. Det stusset jeg litt over siden de flyttet til Stod/Steinkjer. Stemmer det?Hvor og når døde Oline? Skal indersøke selv også, men det er jo hyggelig med litt hjelp også :O)MvhBeate Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Beate!Astrid i innlegg 18 nevner Kiersti Xtophersdatter Sollie.Her er vel antagelig den damen,født i Stadsbygda omkr 1761 LenkeAng. gårdsnavnet SANDAKER: Det er en gård i Stadsbygda som heter SANDAGER/SANDAKER.Let litt i denne basen jeg legger ved.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Beate! – Du får selv avgjøre om dette er helt på jordet, men siden fornavn og barndomsetternavn stemmer, - samt nesten riktig fødselsår, så tar jeg det med.LenkeIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

hei! Ann-Mary: Skal se på den siden du la inn. Tusen takk.Iver: Kan godt hende det er den rette Oline siden navnet og alderen stemmer. Men min Oline var fra Trondheim og ikke Klæboe.Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Innlegg 30 var visst unødvendig (og helt på jordet). Vi kan droppe Oline Hagen fra Klæbu. Hun var en helt annen. LenkeIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.