Gå til innhold
Arkivverket

[#59884] Stephen Andersen Qvello - Verdal

Gjest Geir Edvard Lyng
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum

Per!Ser nå at jeg formulerte spørsmålet til deg for dårlig. Altså,trenger du noen navn på etterkommere av Lasse så gi meg et hint. Hilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har ikke funnet dødsfallet til Stephen 1774-1800. Men, jeg kan jo ha oversett det da kirkeboka i enkelte perioder er veldig tettskrevet.Kan han f.eks. ha giftet seg igjen, og flyttet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nygård

Ann- Mary: Jeg tar gjerne mot etterkommere av Lasse. Det er jo 'nær' slekt!!! Ta gjerne kontakt med meg på peron@online.no så skal jeg, når det blir tid, sende deg det jeg har av søskene.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Edvard Lyng

Hei BeritTakk for hjelpen. Jeg har også lett etter Stephens dødsfall i nevnte periode uten å finne det. Det kan nok være mulig at han har flyttet.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Edvard Lyng

Stephen Boldgaard blir jo gift med Berit Olsdatter. Stephen Qvello mister sin kone Berit Olsdatter i 1775. Faddere ved barnas dåp kan stemme med Stephens bror Ole og noen som bruker gårdsnavnet Grunden (Østgrunden, Berits boplass da hun ble gift).Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Per!Har sendt over navn på etterkommerne av Lasse Sagen ,samt et bilde av Lasse.Lykke til !Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tar jeg feil eller har det oppstått en annen debatt inni den som opprinnelig ble startet her. Det blir litt problemer med å følge tråden når det blir blanda inn andre saker her.Geir Edvard, jeg har prøvd å se på fadderne til Ingeborg, og synes det står: Sigrie Kvelstad, Bernt? And. S. Kipp? (Kleppen?), Sigvar Jons. S. Grundan, Ole And. Grundan, Anders A. ibid. Det er mye mulig jeg har lest feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Edvard Lyng

Vanskelig å lese dette, men kan det ikke være Berit Andersdatter (søster av Stephen)Leppr... (Lefring?), Grundeen er jeg enig i. Stephen hadde en bror Ole. Grunden antar jeg kan være Østgrunden.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Neida,Berit,det er nok samme debatten.Men Geir(trådstarter),og Per har nå fått navn på etterkommere av en person vi 3 har i slekta.Og nå fortsetter vi nok med å finne ut mer om Stephen Qvello. Dødsfallet til Stephen er ikke lett å finne. Hvis du ikke fant ham da du gikk igjennom kirkeboken over for perioden 1774-1800,kan det tenkes at han har flyttet til en annen plass der i Verdalsområdet. Og da kan jo Skogn,Inderøy og Ytterøy være aktuelle plasser å lete i. Beste hilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da er det bare jeg som ikke fikk det til å henge sammen.Steffen kan jo også ha flyttet nordover eller til Sverige. Det er 2 Stephen/Steffen Andersen i Nordland i 1801 som er gift for 2. gang. Jeg har ikke sjekket dem. Jeg har sjekket ut Steffen i Inderøy, og han var ungkar da han ble gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Guddingsmo

Det er artig å følge med på det som blir skrevet om slekta mi. Stephen Andersen's foreldre - Anders Stephensen og Maren Eriksdatter Levringsvald er mine 3-tipp oldeforeldre. Bror til Stephen - Ole Andersen er min tipp-tipp-oldefar og har stor etterslekt i Verdal. Stephen Andersen ble vel enkemann og har antagelig flyttet fra bygda. Jeg finner ikke noe mer om ham. Slekta til Lasse Sagen har ingen ting med dette å gjøre. Etter som jeg forstår kom den inn i bildet da Sulstuen ble nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Edvard Lyng

Hei Svein!Da er vi i fjern slekt. Stephen er min 4. tippoldefar. Våre aner møtes i Anders og Maren.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Guddingsmo

Hei Geir!Har du flere opplysninger om Ingeborg Stephensdatter? Hun bor i Levringan i 1801 og har da en sønn - Christoffer på 2 år. Han er født 1799 på Halset. Hans far er Ole Christoffersen Årstad. Ingeborg er da nevnt som Staffasdatter. Namnet Stephen ble nok i de fleste tilfelle til Staffa. Denne Christoffer dør i 1819 på Holmen.Ingeborg blir gift i 1822 med Iver Pedersen Øren. Ekteskapet er barnløst. Finner ikke Ingeborg død i Verdal.Jeg rekner med at du kjenner til det som er skrevet om Anders Rasmusen i boka HEIMER OG FOLK - om Leksdalen der han var husmann på plassen Langsveet (Fikseaunet under Fikse).Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Edvard Lyng

HeiJeg har etteslekt av Ingeborg og Rasmus Sulstuen. Det du nevner her er ukjent for meg, men selvsagt interessant. Vi kan jo utveksle opplysninger. Du finner min e-postadresse på min slektsside:http://home.online.no/~edvly/Der har jeg også omtalt hendelsen i Jamtland om Sivert Andersen. Du finner den på linken 'Malvikslekt'. Min slektsgren i Malvik går tilbake til Verdal.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.