Gå til innhold
Arkivverket

[#59896] Josefine Martinsdatter, Røyken

Gjest Ellen Marie Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Strandmoe

Hei. Jeg har Ole Amundsen Braaset blant mine aner og fant i mine notiser at han muligens er sønn av Amund Christoffersen, Garder i Ullensaker ca. 1625-1684 og Kari Hansdtr. ca.1628-1707. De hadde barna Arne ca.1654, Erich ca.1656-1710, Ole ca1655-1720, Michel ca.1661-1748,Anne ca1664-1701. Jeg er desverre ikke sikker på om det er riktig ,men det kan kanskje være av interesse å undersøke nærmere. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Hei igjen.Tusen takk igjen for all hjelp, kjempesnilt av dere alle. Nå skal jeg sette meg ned en dag og sortere og få folka på rett plass.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Hei RuthDet er nok ikke riktig. Jeg fant Amund Kristoffersen Garder i Distreff. Sønnen Ole Amundsen er oppgitt ca. 1758-1733. Han var gift først gift med Ingeborg Garder og siden med Kari Hansdtr Sundbye. Det ser ut til at de bodde på Hovin i Ullensaker. De hadde barn fra 1697-1703.Vår Ole Amundsen var jo her i Røyken og fikk barn fra ca. 1685-1704. Han døde i 1720.Hilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Strandmoe

Hei Jan!Fint at du undersøkte det, da er jo det avklart. Et spørsmål litt på siden av tema. Finnes det gårdshostorie fra Røyken utenom det som står i bygdeboka til Killingstad? Du vet kanskje noe om det siden du bor på Spikkestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Hei Ruth. Det er dårlig med gårdshistorie i Røyken utenom Killingstads bok. Jeg har en del opplysninger, mest slekthistorie. Hvis du er på jakt etter noe, kontakt meg på e-post 'ja-heln@online.no' så kanskje jeg kan hjelpe deg.Hilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.