Gå til innhold
Arkivverket

[#60180] Bevokningsbåten 'HAUS' og kanoneren Nils Vigeland

Gjest Helge Orbekk
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Orbekk

Har sjekket videre på dette grunnlag. To av Nils sine barn lever enda pr idag. Gudrun (f 1912) og Knut B (f 1923). Den ene av disse med barnebarn av Nils Vigeland. I tillegg til disse - mange andre barnebarn av de øvrige 'rundt om'.Så da gjenstår det 'bare' å sjekke videre og da direkte. Enten er det rett - eller så får en starte på nytt.Takk på nytt for uvurdelig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Bygdeboka for Sør-Audnedal oppgir ikke mer informasjon enn det som allerede har fremkommet her: Sør-Audnedal bygdebok av Nils P. Vigeland, s. 238: 'Hans Nilsen, g. 1879 Gurine Thomasdatter Egeland 1845-1911. Barn: Nils 1880-1949, g. Gunhild Brath. Han var i marinen Horten.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Orbekk

Hei Jan.Det er en ganske viktig og interessant opplysning i den bygdebok du henviser til. Slik jeg tolker dette henviser det til at Nils Vigeland døde i 1949- hvilket da er i motsetning til tidligere informasjon (ref at han døde i kanalen)- Dette er noe som jeg selvfølgelig får se til å få verifisert når jeg forhåpentligvis får kontakt med hans barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Flott Helge,tror vare at vi skal minne hverandre på at vi må være varsomme med nålevende personer. Nå har jeg gitt info om nålevende, men det er da med utg pkt i at KB med barnas dåp er frigitt, samt at 3 (2) finnes i skattelister og telefonkatalog.Lykke til videre! Håper dere finner ut av det.Har du behov for kontakt om forhold vi ikke kan debattere her er min epost affi krøllalfa online dot noMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Orbekk

Ja ArnfridUtvilsomt skal den aktsomhet utvises - men det er riktig å få en reminder. Jeg skal ha frembrakt mere før jeg tar 'det steget'. Nå ble det jo brakt frem et forhold om dødstidspkt. Og det gir jo et spørmål om personen er den riktige.mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Det kan være en Nils Vigeland ikke i Sør Audnedal/Lindesnes, men fra Vigeland i Vennesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Beklager sent svar. Har vært bortreist og så mailen da jeg kom hjem.Skal se på dette,eller har dere funnet dette ut nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.