Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#60226] Anders Andersen, Gjerstad, myrdet i US i 1900

Recommended Posts

Gjest Jens Dag Halvorsen

Er det noen som kan tipse en amatør om hvordan jeg kan finne ut mer om følgende historie ?Anders Andersen f. 23.07 1869 i Stien, Gjerstad (A-A) I følge Gjerstadbok IX s. 1304: '.. Anders 1869- 1900.Til Amerika 1892. Var postmann og blei overfalt og drepen' I ministr.bok Gjerstad 1891- 1902 finner jeg han ikke under utflyttede.Jeg finner på 'Ellis Island': Anders Andersen, Norway Date of arrival: 16. april. 1892 Ship: Thingvalla Departure: Copenhagen and NorwayHvor sikkert kan man være at dette er 'min' Anders ?Jeg vet ikke hvor i US han slo seg ned, ei heller om han stiftet noen familie.Tips mottas med takkkHilsen Jens Dag

• 1 år senere...
Gjest Jens Dag Halvorsen

Jeg skulle veldig gjerne ha funnet ytterlig informasjon vedrørende hendelsesforløpet til hans tragiske død i 1900 i US, og også om han eventuelt hadde etterkommere.Jeg har hatt noe kontakt med slektninger i US, som har gjort enkelte søk uten at det har ført til noe resultat.Hvor skal jeg søke for å finne ut hva som egetlig skjedde med med min mors onkel Anders Andersen ?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.