Gå til innhold
Arkivverket

[#60578] Stille klokken

Gjest Ola Ljødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg har slettes ikke regnet på det, men her jeg bor midt i Sør-Norge så er sola i sør ca kl halv tolv. (9 grader og 30 minutter øst. Hadde det vært 7 grader og 30, hadde det vært nøyaktig halvtimen). Men Nonshaugen var nøyaktig nok for de fleste i gamledage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

# 25. Du kan gjerne bruke hele dagen,resultatet blir det samme. Streken på veggen blir bare lengere, den snur når sola paserer 12 lokal tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Ola (21): Først og fremst skal vi ikkje undervurdere intelligens og kunnskap i tidlegare tider.I farta kjem eg ikkje på konkrete dokument som fortel om nokon som sikta inn sør-retninga heilt nøyaktig. Eg synest ikkje eg treng det for å svare deg - men om nokon kjem på døme, kunne det vore interessant uavhengig av denne tråden.Himmelretningar har vore viktige for folk i uminnelege tider; namnet på dette landet viser det. Om himmelretingane visste folk. Sør var der sola stod høgast; nord var der Polarstjerna var. Grønlendingasoga fortel at busetjarane i Vinland tok ut siktepunkt for tidspunkt og retningar - og det var eit landnåm som berre varte ein einaste vinter.Eg har ikkje boka her, og det er ei stund sidan eg las Jostein Fet: 'Lesande bønder'; men om eg ikkje hugsar gale fann han at almanakkar var mellom dei mest populære bøkene på 1700-talet. Det var bøker som m.a. inneheldt astronomiske data.At 'nokon' kunne finne nokså nøyaktig retning, kan vi sjå m.a. på kyrkjebygningane. Dei skal tradisjonelt stå med koret mot aust. Ved hjelp av kart/flyfoto i telefonkatalogen på nett sikta eg inn retninga på mønet på nokre mellomalderkyrkjer. Dei eg såg på hadde mønet retta aust-vest innafor 2-3 grader. Den kanskje eldste, Værnes, hadde eit avvik på 1 grad. Det er neppe stort meir enn retningsfeilen ein får ved å bruke akkurat desse bileta. Byggmeisteren må ha funne retninga anten ved å sikte etter Sola, eller etter Polarstjerna, og så ta normalen til denne retninga.'Metoden' for å finne sør nøyaktig er enkel å kome på. Ein veit at sør er der sola står høgast - og skuggen er kortast. Spørsmålet er å finne dette punktet nøyaktig. Teorien er enkel; å gjennomføre det er ei utfordring for den som finn interesse i slike utfordringar. Har vi eigentleg nokon grunn til å tru at ikkje det fanst folk som fann interesse i slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.