Gå til innhold
Arkivverket

[#60658] Berte/Birthe Williumsdatter, Bergen/Lindås

Gjest Anne Bjørlo Fiskå
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Arnfrid og Kjellaug har helt rett at hun het Alette Madsdtr. (ikke Brynhild Madsdtr.). Det gikk tydeligvis litt fort da jeg skrev innlegg 22.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Kenneth, men siden jeg også prøver å finne feilene i morfars bygdebøker fra Kyrkjebø, som der også er mange av der i likhet med i andre gamle bygebøker, fant jeg det best å sjekke det.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hei igjen, det var fint å få det bekreftet. Takk til begge-:)Har du teksten til det skiftet, Arnfrid?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her fant jeg det jo i innlegg 14: LenkeTerje Tandsether, Raufoss, 1.3.2006 10:00 (14) 'Det var skifte etter Mads Hansen Fitje 31.5.1704, her står det at enken Brønelle Andersdatters brødre var Johannes Skillestad og Jon Hamre. Johannes Skillestad (Skjellestad) var lensmann i Sogndal og er identisk med denne: Johannes Andersen Øyre (bruker der i 1701, 45 år) gift i 1702 med Siri Tomasdtr. som var enke på Skillestad. Jon Andersen indre Hamre på Leikanger f.ca. 1659 (min stamfar) kalles Lunden da han giftet seg i 1701 og var fra Slinde i Sogndal ifølge Leikanger bygdebok. Foreldrene til disse 3 søsken må være disse: I tingboka for Sogndal 1694 nevnes Anders Andersen Øyres gamle foreldre Anders Jonsen som da var en eldgammel, blind og bedaget mann ved 80 års alder, og hans kone Dorte Johannesdatter iligemåde en utgammel kvinne over 70 år, begge svake og mest sengeliggende av alderdom og svakhet, deres vilkår meget ringe og slett. Dorte Johannesdtr. Lunden f. ca. 1622 ble begravet i Sogndal 20.10.1700.Mads og Brynhild Fitjes andre datter het Dorte - etter mormora. Johannes Skjellestad hadde også ei datter som het Dorte.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Vedr. innlegg 17, hvor det spørres etter hvor Nils ble av,Har fått flg. svar fra Gerd Hillestad, Sogndalsboka som kom ut i fjor høst, dekker kun Stedje sogn. 'Det er no 4 sokn i Sogndal kommune: Stedje, Kaupanger,Norum og Fjærland. Den neste bygdeboka skal ta føre seg Kaupanger. Øyregrendi tilhøyrer Norum sokn. På 30-40 talet kom det ut nokre sogehefte av Vilhelm Flugum. Her finn eg under Larsgarden : Johannes Larsson II gift i 1744 med Eli Perdotter Ormalseng. Johannes og Eli fekk mange born: 1745 Lars 1748 Per 1752 Gunnhild 1755 Nils, ukjend lagnad 1757 Kari 1761 Anders 1765 Johannes 1767 Marta i tillegg til 4 som døydde radt unge, som det står.'Da kan det være mulig at dette er den 'riktige' Nils, iflg opplysningene står det lagnad ukjent på han. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.