Gå til innhold
Arkivverket

[#61271] Forfedre til Inga Sofie Hansen, dpt. 24. april 1887 i Larvik kirke.

Gjest Grete Botten
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen
LenkeOg her konfirmeres Inga Sofie i Grønland kirke 14.04.1901.Spørs om du (eller noen andre) kan finne ut mer om hvor faren Hans Jacob Jacobsen døde ved å sjekke i det skiftet som nevnes ved enkens ekteskap i 1899, Chr. skifterett 24.04.1899.Jeg finner han ikke gravlagt i Grønland kirke, i alle fall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Johan Carlander, Inga Sofies halvbror, finnes gravlagt på Vestre Gravlund/ Oslo/ Fagerborg, f. 20.08.1898, død 11.05.1958. En Bjørn Gottlibe Carlander 1927-1986 er også gravlagt på Vestre Gravlund. En sønn? (jfr. DIS norge, gravminner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Har ikke funnet Hans Jacob Jacobsen død i Oslo på den aktuelle datoen.Har ikke funnet familien utflyttet fra Larvik mellom 1888 og 1895 heller.Hvis du vet om/ når/ hvor Inga Sofies bror Hans Jørgen giftet seg, er det mulig at det står der hvor han er konfirmert (ca. 1893), noe som kan indikere hvor familien har bodd etter tiden i Larvik, og muligens du kan finne Hans Jacob død samme sted.Nå må jeg ut og nyte sola. Håper noen andre klarer å hjelpe deg med Hans Jacobs dødssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Botten

Hei igjen. Inga Sofie kjente jeg selv godt, og det er riktig at de flyttet til Oslo før moren giftet seg igjen med Julius Kalander (og fikk to nye barn Gustav og Margit), muligens er Bjørn Gustavs sønn. Jeg skal se mer etter Inga Sofies far. Ingas Sofies ene datter lever enda (94 år) og er klar i hodet, hun vet nok ikke så mye mer, men nå har jeg mer utgangspunkt for videre samtale med henne, så takk for hjelp. Finner dere mer bakover om slekta er det flott. Jeg har en del bakover om Inga Sofies far, men foreløpig lite om hennes mor. Men fant hennes mor f. som uekte barn 17 aug 1822 i Larvig. Grete Botten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

jfr. lenke i innlegg 25. Ser nå at det står at begges ektefeller, både hr Carlander og Sofie Jørgines, døde 15.03.1895. Det var mystisk, og kanskje er den ene datoen feil? En sjekk i skiftepapirene ville kunne oppklare dette muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

MARCUS ARNT JOHANSEN Pedigree Male Event(s): Birth: Christening: 02 SEP 1798 Larvik, Vestfold, Norway Death: Burial: Parents: Father: JOHAN MARCUSSEN Family Mother: MARTHE NIELSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

BERTE MARIA NILSEN Pedigree Female Event(s): Birth: Christening: 24 FEB 1797 Larvik, Vestfold, Norway Death: Burial: Parents: Father: NIELS IVERSEN Family Mother: GUNNILD ANDERSDRDette kan ære Berte Maria Nilsdatter, mor til Johane Iverine. Men ikke bekreftet, selvsagt. Ser at det er andre mulige kandidater i Vestfold også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ser ut til at de er blitt gift og har fått flere barn, her 'sakset' fra familysearch:1. MAREN DOROTHEA MARKUSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 12 APR 1830 Larvik, Vestfold, Norway 2. JOHANNE IVERINE MARKUSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 22 SEP 1822 Larvik, Vestfold, Norway 3. JOHAN MARTIN MARKUSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 26 NOV 1826 Larvik, Vestfold, Norway 4. NILS MARKUSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 20 FEB 1825 Larvik, Vestfold, Norway 5. MAREN DOROTHEA MARKUSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 05 AUG 1832 Larvik, Vestfold, Norway 6. MARCUS BERNHARD MARKUSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 13 OCT 1839 Larvik, Vestfold, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

MARCUS ARENTH JOHANNESEN Pedigree Male Family Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: Marriages: Spouse: BIRTHE MARIE NIELSDR Family Marriage: 10 NOV 1822 Larvik, Vestfold, Norway Husband Age at Marriage: 24 Wife Age at Marriage: 24Her gifter de seg i 1822, Larvik, begge nevnt 24 år gamle. Da er det vel rett Berte Marie Nilsdatter, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

NIELS IVERSEN Pedigree Male Family Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: Marriages: Spouse: GUNILD ANDERSDR Family Marriage: 13 JAN 1797 Larvik, Vestfold, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

JOHAN MARCUSSEN Pedigree Male Family Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: Marriages: Spouse: MAREN DORTHEA NIELSDR Family Marriage: 19 NOV 1788 Larvik, Vestfold, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hans Jacobsen Pedigree Male Event(s): Birth: Christening: 20 JUN 1818 Brunlanes, Vestfold, Norway Death: Burial: Parents: Father: Claus Jacobsen Family Mother: MagreteEn kandidat for hans Jacobsen død 1863, 45 år gammel, f. Tanum eller Eidanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Botten

Jeg tror Inga Sofies far døde tidligere enn 1895 ved drukning i Larvik og han ble ikke funnet(sammen med en sønn etter hva jeg har hørt). Kanskje han ble registrert som død først når Sofie Jørgine ønsket å gifte seg igjen? Skal sjekk dette senere, har foreløåpg ikke funnet ut av det. Skal og prøve å finne når hun flyttet til Oslo. Nå er jeg uten Internett noen dager, så jeg får ikke lest nye innlegg regelmessig framover. Men jeg tar opp tråden igjen så snart jeg kan. Grete Botten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.