Gå til innhold
Arkivverket

[#61450] Jens Eilert Beichmanns foreldre

Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Ja, det hørtes jo ut som litt av en type Carsten :o)Det ser ut som om Ulrich Fredrik og Barthe Sophie kan ha hatt enda en datter. Jeg sitter i regnværet og pløyer litt i kirkebøkene, og fant da en Ane Sophie Beichmann, som ble konfirmert i Fåberg 1766. (Født ca 1751?) LenkeTenkte jeg kanskje kunne finne om Ulrich Fredrik ble gift igjen etter Barthe Sophies død, men så langt har jeg ikke funnet noe.*Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Fredrik Beichmann er oppført som far til en (uegte) sønn Christian Fredrik 26.sept. 1766 i Fåberg Lenke*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Denne Sara Annichen Rabe (innl. 25) - har hun noe med Raabe-slekten på Ø.Toten å gjøre? Fåberg er jo ikke langt unna. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 15.mai 1752 ble hans sønn Jørgen Christopher døpt i Øyer, Oppland LenkeDa har jeg følgende barn av Ulrich Fredrik og Barthe Sophie:1.) Hans Ulrich 1739 Rakkestad, Østfold 2.) Jens Eilert 1740 Rakkestad, Østfold 3.) Paul Jørgen 1741 Rakkestad, Østfold 4.) Christian Fredrik 1745 Fåberg, Oppland 5.) Andreas Woldemar 1746 Fåberg, Oppland 6.) Nicolai 1748 Fåberg, Oppland 7.) Margrethe Elisabeth 1749 Fåberg, Oppland 8.) Anna Sophia 1751 Øyer, Oppland 9.) Jørgen Christopher 1752 Øyer, Oppland 10.) Barthe Sophie 1756 Fåberg, OpplandEtter konas død fikk han en sønn Ulrich Fredrik i 1761 Vågå, Oppland (uegte) med Hedevig Marie Brandt, og en sønn Ulrich Fredrik i 1765 i Fåberg, Oppland (uegte) med Ane Margrethe Schulzer - Schulfer?Det er jo plass til etpar barn til mellom nr.9 og 10, så kanskje jeg får myse litt til :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Siden Rigmor fant dåpen til Jørgen Christopher, så kan jeg ta med det som står om han i Ovenstad: Født ca. 1751 i Norge. - Hadde i 1789 tjent i 24 år. - Sersj. ved Gusdalske komp. av 1. Opl. nasj.inf.regt. til 8-1-1783, da han blev sek.lnt. a la suite ved 1. Akh.nasj.inf.regt. - Virk. sek.lnt. ved samme regts. Lierske komp. 4-1-1788. - Pr.ltn. ved samme komp. 29-5-1789. - Overført med Lierske komp. til N.fj. inf.regt. 1-1-1792. - Forflyttet til Hougsundske komp. i 1798 og derfra til de gev.musk.komp.er 26-4-1799. - Kapt. ved samme regt. og chef for Eidsbergske komp. 30-5-1800.Bodde på Bamsrud i Eidsberg i 1804, men på Sagtmoen i Trøgstad i 1808. - Regt.ets 2. nasj.batj. med Eidsbergske komp. blev ved nyordn.en fra 1-7-1810 overført til det nyopprettede Akh. Skarpsk.regt. og Beichmann fulgte da med dit. - Var fremdeles chef Eidsbergske komp. - Reservert maj.s anc. 26-11-1811. - På grunn av alder og svakhet meddelt avskjed 3-2-1812 med maj. kar. anc. 26-11-1811, og 300 rdl. årl. pens. - Gift 1803 med Inger Nicoline Hoel. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine opplysninger å få ført inn Carsten :o)Her er Inger Nicoline Hoel i FT 1801 LenkeFant forøvrig ingen flere barn mellom 1752 og 1756.*Smil* igjen fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte datteren Cathrine Maria Beichmann, som døde 15.nov.1773 blandt barna jeg skrev opp i innlegg 30.Når kan hun være født tro? Carsten nevner i innlegg 2 at det skulle være 12 barn, så da mangler det jo ytterligere et barn.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.