Gå til innhold
Arkivverket

[#61573] Foreldrene til Pauline Johanna Hagen, Kolvereid?

Gjest Vigdis Varhaugvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Varhaugvik

Hei igjen og takk for hjelp, men trenger mer hjelp!Bjørg (eller noen andre): I innlegg 11, der du sendte lenke.Litt av et sammentreff eller? Han som står nestemann under Johanne Pauline er han som ble hennes mann. Trenger hjelp til å tyde alt som står om han. Mange viktige opplysninger der. Har veldig lite opplysninger om han.Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående innflyttingen til Oluf Olufsen(innlegg 11) Fant innflyttingen klokkerboken.Det står at han er innflyttet fra Ibestad,alder er 32 år,født i nedre Calix. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9767&idx_id=9767&uid=ny&idx_side=-237>LenkeHer er utflyttingen fra Ibestad til Måsøy.10 sept.Ungk. Oluf Olufsen,født 15/1 -26. LenkeKonfirmasjonen til Oluf Olufsen. Han ble konfirmert i Hammerfest 1 juli 1849. Nr 5,Oluf Olufsen,født 15 jan 1826,Nedre Calix. Faren heter Oluf Jonson,navnet på moren greier jeg ikke å tyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Oluf Olufsen var 23 år ved konfirmasjonen(innlegg 27) Det er vanskelig å tyde navnet på mora,men kan fornavnet være SARA? Kan dette være Oluf Olufsen's far?Innflyttet til Hammerfest,nr 12.Enkem.Oluf Johnson,40,3 mars 1833,Nedre Calix. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9760&idx_id=9760&uid=ny&idx_side=-213>LenkeSamme mann ført inn 2 ganger? Nr 4.Enkemand Oluf Johnson,41 aar,3 mars 1833,Calix sogn,Sverige. LenkeBarna til Oluf Johnson? Nr 8,Anne Britt Olufsdatter,11 år,Nedre Calix,3 mars 1833 Nr 9,Sara Marie ,4 år,Nedre Calix,3 mars 1833.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ja,Bjørg,jeg tror det står avdød på far til Oluf Olufsen. Og hvis det var rette Oluf Johnsen jeg fant innflyttingen på,må han være død mellom 1833-1849.Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Takk så mye til Bjørg og Ann-Mary.Satt i går kveld og skulle legge inn i slektstreet det jeg nå viste, kom halveis, men det helt fantastisk hva dere finner. Men det er jo et luksusproblem at jeg bare kan legge det inn.Jeg bruker Print Scrn, Paint, kopierer, klipper og limer inn det som er aktuelt for hver person, men det er veldig tidkrevende, kan det gjøres på en enklere måte? Men jeg gjør det gjerne når jeg har så proffe hjelpere.I debatt brukes det lenker, men det blir ikke råd å få noe med på utskrift da?Sjekker etter hvert som jeg legger opplysningene inn, men er helt enige med dere i det dere har funnet.Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Har ikke funnet dødsfallet til Oluf Johnson i Hammerfest.Heller ikke konfirmasjonen til disse to barna,Anne Britt og Sara Marie som flytter inn til Hammerfest 3 mars 1833(innlegg 30) De hadde kanskje flyttet ? Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.