Gå til innhold
Arkivverket

[#61638] Nordmannsslepene

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Berit Sternang

Kanskje din tippoldefar dro fra Tuddal til Hjartdal (i Hjartdal), så til Svartdal (i Seljord),der en gammel ferdselsåre 'Skarsvegen' går videre til Vest-Telemark. LenkeMvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk til både Terje og Gro Berit.Ja, akkurat hvilken slep han gikk vil vi aldri få rede på. Jeg har forresten fått vite at han var en tur vestover også i 1832-1833, da han maler en stue i Fjellberg. Det var vel kanskje da han traff tippoldemor, men det skulle altså gå ca 7 år før de møttes igjen. Eller kanskje ikke. Hvem vet?Her er imidlertid slektsboken jeg har laget etter dem, om noen skulle ha interesse av den LenkeMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Min farfar Ole Johan Pedersen Tømmerås gikk i lære hosJohannes Lofthus i Kinsarvik , etter påtrykk fra larsKinsarvik som i en periode bodde her i huset mitt .Bestefar sykla fra Kinsarvik til Oslo der han ble opptattved Statens Kunst- og Håndverksskole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.