Gå til innhold
Arkivverket

[#61783] Jørgen Rustad er 108 år i dag 12 august 2008. Gratulerer med dagen!

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

Flott artikkel om Jørgen Rustad i Hjemmet nr. 43 (for salg i morgen, mandag): 'Jørgen (108) er Norges eldste mann'. Legger til at Gudrun Omdahl Onshuus i Drammen (109) har barnebarnet på besøk, Alf Onshuus (gisseldramaet), og han kan fortelle at hun skal bli oldemor (Drammens Tidende, stor artikkel i bilaget 'Lørdag', 18. okt.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Slå den: En tremenning av meg i USA døde lille juleaften i en alder av 84. I mai -07 ble han tippoldefar. Datter hans er født i 1944 og er oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp snakket med Jørgen på telefon, og jeg reiser hjem til han på kaffe førstkommende mandag. Dere skal få tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Den forsiden ble nå fin da,Lars Ove. Lykke til når du skal besøke Jørgen i morgen. Håper det blir en fin dag for dere begge to.Hilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de som bidro til dette (Ann Mary, Thor og Else Kari) sender meg en mail (lars.ove.wangensteen@gmail.com), så kan jeg sende dere en liten rapport om mitt møte med Jørgen, og evnt bilder jeg tok i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Lars Ove!Har sendt over e-postadressen og gleder meg til å få se rapport og bilder du sender over.Tusen takk til deg! Hilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historie er interessant å lese, men å treffe en mann som kan huske tilbake til 1905, er det ikke mange forunt å treffe. En 108 år gammel kunnskapsrik mann med en utrolig hukommelse som jeg har avtalt å treffe igjen snart. Her er bildet av Jørgen Berhard, som forøvrig ble veldig glad for det han fikk i går.

bilete5823.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Rolf Jerpseth

Kanskje et sidespor, men Ivar Johansen f. 12.04.1897 i Vågå g.m. Magnhild Moe f.04.04.1898 i Åsnes, kjøpte Rustad i Veldre 03.02.1927. Magnhild hadde en bror Jørgen f. 01.07.1899.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Jan Erik Aas

Etter at Aarne Arvonen i Finland (04.08.1897-01.01.2009) døde, er nå Jørgen Rustad Nordens eldste levende mann.Det betyr også at Jenny Ida Sofie Hanssen i Gratangen, født 30.04.1899, er Nordens eldste levende innbygger, ettersom Gunda Harangen, f.28.12.1898, døde 25.11.2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg fortelle at jeg fikk en telefon fra et familiemedlem av Jørgen før jul som kunne fortelle at Jørgen var nesten 'besatt' av den slekts'boken' han fikk etter arbeidet noen her på brukerforumet gjorde.Jørgen er 90% blind, men han fikk alle besøkende til å lese i 'boken' for han. Han synes det var fryktelig interessant og morsomt.Jeg skal besøke Jørgen om en ukes tid. Et fantastisk menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Lars Ove!Det var da veldig moro å høre at Jørgen likte 'boken' . Du må hilse til ham når du besøker ham. Du gleder deg vel veldig til turen til Gjøvik,tenker jeg.Håper dere får en flott dag sammen!Beste hilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann-MaryÅ besøke og snakke med en mann som Jørgen er vanskelig å beskrive. Og det du bidro med i heftet ( det var jo egentlig ikke en bok) satte han veldig pris på.At en mann som blir 109 år husker sine besteforeldres fødselsdato er etter min mening helt utroligMen Jørgen er unik, og jeg skal hilse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Ann-Mary Engum

Jeg er full av respekt for denne flotte mannen som må ha hatt et særs innholdsrikt liv.Imponerende er hans innsats for å hjelpe sine medmennesker både under krigen og i fredstid.Godt det finnes sånne som Jørgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Nei det riktig at Jørgen ikke er verdens eldste mann, men han er etter min mening en av verdens mest oppegående menn.Jeg får litt 'gåsehud' når jeg sitter i 2009 og snakker med en mann jeg finner i FT 1900, og som forteller detaljert om 1. verdenskrig.Så jeg er stolt av å 'kjenne' Jørgen, ikke på grunn av hans alder, men hans personlighet. Selv om jeg ikke familiært kjenner ham ordentlig, så blir han oppriktig kjempeglad når jeg ringer ham.Jørgen er min helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Han er ikke bare Nordens eldste mann, men han er også ifølge Wikipedia eldre enn alle menn i land som Frankrike, Italia og Tyskland. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Heisann! Jeg slutter meg til å ha Jørgen som helt! Han er et utrolig fint og godt menneske. Selv så har jeg vært så heldig å få snakke med han flere ganger. Det er utrolig spennende å høre hans historier om den gang han var fengselsbetjent i Gjøvik under krigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.