Gå til innhold
Arkivverket

[#61997] Hjelp til leting i USA igjen

Gjest Britt Ringstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Ringstad

Hei igjen Kurt.Tusen takk for at du hjelper meg. Min Johan er født 11.April 1862. Utreise 29.9.1887 Reisemål Bessemer.Det har nå kommet en ny overaskelse : Johan`s bror Ole Evenstad som er min Oldefar gift 26.8.1883 Med Othea Mortensdtr.fra Åmot. Hennes bror Otter Mortensen Mørstad Utvandret også til Bessemer. Giftet seg i Bessemer (Michigan) 16 April 1888 med ei Svensk dame. Fikk en overaskende etterlysning fra USA for 14 dager siden.Så det er ikke umulig at Johan reiste etter Otter, og at Det er Bessemer i Tennessee også Johan reiste til.Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei igjen Kurt.Ja jeg mener Bessemer Michigan, Det var der Otter giftet seg 16 april 1888.( Bessemer Goebic contry Michigan) De nålevende etterfølgerne bor i Tennese.Så karnsje det var også Til Bessemer i Michigan Johan reiste?Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.