Gå til innhold
Arkivverket

[#62077] HO; Aner og etterkommerne etter Ingjald (Engel) Hansen GJØN (Gjøen).


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Bra at andre kommer med, her hadde jeg bare to barn foreløpig.Guro Bjørnsdtr var forresten min 5. tipp, men for gammel til å få flere barn da hun gifta seg med Vincent etter 1695.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Innlegg 376.Ser du i vedlagt link innlegg pkt. 74, så finner du barna til Guri og Kari Hansdatter Gjøn. Ein kommentar til dette innlegg er at Guri var gift med ein Nils, men ikkje Nils Halvorsen Bildøy som ein først kunne tru. Skal du ta med alle etterkommere, så trur eg at dette innlegget vil bli veldig uoversiktleg pga. alle etterkommere i ulike slektsledd. Lenke søreide&nr=2&antinnlegg=82&startnr=&antall=&spraak=#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Finner ikke igjen Torgils Hansen Gjøen 1740-1813, sønn til Hans Hansen Gjøen 1711-1790 (barnebarnet til Herborg Rasmusdtr Ivarhus) og Anna Engelsdtr Mehus.Vi har jo strevet med hans kone Mari, nå har vi bevis for at hun var en Knutsdtr.Da de gifta seg stod hun som Olsdtr i skiftet etter mannen som Jonsdtr: Skifte etter Torgils: Yngve Nedrebø, SAB / DA, 29.10.2005 08:29 (2) 'Skiftet er datert 19. juni 1813 og nevner enken Marie Johnsdatter, sønnen Hans T. Gjøen, og datteren Martha, gift med Engel Hansen Udschaat, men hun var død og hadde etterlatt seg sønnen Hans Engelsen Udskaat, på kommando i Bergen da bestefarens skifte ble gjort opp.' men i ft 1801 er hun Knutsdtr: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=skifshor&gardpostnr=11869&personpostnr=11869#nedre>Lenke og også i sitt eget skifte: I skiftet står det og Mari Knutsdtr: Yngve Nedrebø, SAB / DA, 16.11.2008 08:44 (2) 'Skiftet er som man ser ført to steder i protokollen. Hun står som enke Marie Johnsdatter 19. juni 1813, og som Mari Knudsdatter ved avslutningen 9. mai 1815. Som arvinger står sønnen Hans, og datteren Martha, som hadde vært gift med Engel Hansen Udschot, men var død, og hadde etterlatt seg sønnen Hans Engelsen, 'på kommando' i Bergen.' Da er det ingen tvil om at dette er rett person: Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Torgils Hansen Gjøen er jo etterkommere etter dette paret 1.2.2.2. Hans Torgilsen Gjøen og Herborg Jansdtr MentzKan ikke finne noe mer, men de skulle jo da være i denne tråden: Lenke som etterkommere etter Herborg Rasmusdtr Ivarhus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

379-382: Hei, Arnfrid, og Kjellaug (takk for sist!) Får ikke sett etter hvilken debatt dere etterlyser før imorgen, men det stemmer ihvertfall med mine notater at Marie var datter av Knut Torgersen Haukås og Marta Sjursdtr Bru. Det har jeg notert for LEENGE siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

383: Dere får ha meg unnskylt hvis jeg minner om kjente ting, men prøver selv å komme ajour etter 3 ukers fravær: Kjellaug omtaler dem her i innlegg 156: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hei igjen Christian og takk for sist du og-:)Ja, jeg visste jo det at de/hun var et sted!! Men det er sannelig ikke lett å holde orden på disse lange trådene lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.