Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#62599] 1647: Groe Ascheland i Gieffuedall - Gård (hvor) person (hvem) ?

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

I skattematrikkelen 1647 står overnevnte oppført med eierandel 1 tn i gården Særend i Vinje i Telemark.Jeg kan ikke finne noen gård eller noe distrikt i Vinje som passer. I FT 1801 finner jeg gårdsnavnet i Vest-Agder, Rogaland og Hordaland, men er ikke lokalkjent nok til å se om noen av dem ligger i 'Gieffuedal'. Noen som kan hjelpe?Og er det noen proff på området som kan fortelle meg mer om damen?

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** takk for sist Tom - eg ser i Hodne:Gjøvdal Ætt og heim side 120 - i 1624 åtte Torvild Askland og medeigarar 1 hud i Høgetveit i Vinje . Det var kansje arv etter Helga Torjesdtr og i 1647 åtte ''Groe Ascheland i Gieffuedall'' 1 tn i Høgetveit --- ***** detta va interessant Tom *** eg skal studere meir seinare *** mvh kse ***

*** Vanskeleg å ta ut slekt frå tekst som handlar om så langt tilake - men Torgils Hodne er utruleg på dei eldre tider * har prøva 'snikre sammen litt - sender direkte email til deg *** mvh kse ***

*** hei Tom - eg får spøke litt med deg Men Gjøvdal høyrer til Åmli kommune og for deg desverre i Aust Agder fylke. Verkeleg artig med denne Helga Torjesdtr - får sjå etter i Reidar Vollen's Byglandsbøker om han kan ha noko meir enn Torgils Hodne. *** med skøyeragtig hilsen kjetil sigvart ***

Fritt frå Reidar Vollen’s Bygland Gard og Ætt B3 side 66Aslak Bjugson Austad hadde sonen Gunnar Aslakson Austad nemnd til 1598. Gunnar var fyrst g m Hæge Tarjeisdtr og i 1552 fekk han lov til å gifte seg att. Me kjenner ikkje opphavet til Hæge, men ho var fødd i Vinje – ho vigde att m Tallak Barskor i Skafså. Ei dotter til Gunnar og Hæge heitte Gro ho g m Tjøl Tarkjelson Askland i Gjøvdal. Dei hadde sonen Torvild ( nevnt ovafor ). *** Dette blir vel for deg Tom å dykke vidare i Vinjebøkene etter Hæge. *** mvh kse *** ps * det turbulente forholdet mellom Gunnar og Hæge har Reidar Vollen gått grundig inn i – og kan verkeleg anbefalast å lese ds ***

Gjest Tom Askerøi

Til (7): Spøk i vei du, det har jeg godt av når jeg skriver feil etter hukommelsen uten å sjekke skikkelig.Til (8): Iflg bygdeboka for Mo (bind II, Skafså) kom Hæge Tarjeisdotter fra et ekteskap på Vik i Valle. Dessverre har jeg ikke bindet som inneholder denne gården, så jeg får ikke sjekket der...Men 1000 takk for alle innspill, Kjetil!

*** eg ser vidare frå Reidar Vollen han visar til Mo side512 ** det at rekkefylgja på ektemennene til Hæge i kanskje feil rekkefølge pga ingen årstall v gifte **** Etterkommere ( 2 gen ) etter Hæge Tarjeisdtr 1 Hæge Tarjeisdtr f: i Vinje ** skulda utan grund lauslivnad ** askeroi sei ho etter eit ekteskap kom frå Vik i Valle Mo bok b2? .. Gunnar Aslakson Austad f: i Bygland - blei lensm i Valle bustad Viki * nemnd til 1598** gifte seg seinare m 'frilla' og kom til Valle 2 Gro Gunnarsdtr Austad f: 1550 i Bygland *truleg ho som åtte 1tn i Høgetveit Vinje d: i Gjøvdal .... Tjøl Torkildson Askland f: i * fleire born?- 2 NN dtr Austad .... Tjøstolv Kollen f: i Åraksbø ** sjå Stoplestog 2 NN dtr2 Austad f: i ** nemnd kvittering frå dom 1584 fyrste ?. Ektemann til Hæge Tarjeisdtr: .. Tallak Barskor f: i Skafså * hadde søner (m Hæge?) Levard og Halvor ** sjå bygdebok Mo Skafså sokn s 512

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.