Gå til innhold
Arkivverket

[#62739] Fredrik Balthazar Fraas (1849-1913) - stortingsmann . biografiske opplysningar?

Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

Jeg har akkurat mottatt studentbiografiene fra 1903 (utgitt 1928) hvor Erik Fraas er omtalt. Det er kanskje i seneste laget, men her er et lite utdrag:Jeg er født i Hafslo den 13.februar 1879 av foreldre gårdbruker, fhv. stortingsmann Fredrik Fraas (f.22-10-1849 i Hafslo, død 3-9-1913 i Aker) og Severine, f. Venjum.Jeg ble gift 5-7-1913 med Finnie Gjesdahl, født 29-8-1889 i Bergen, datter av avdelingssjef Ludvig Gjesdahl og Gina, f. Thorbjørnsen. - Ingen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Fra Oslo Byleksikon: Verkseier Furulunds vei, Alfaset,Oslo 6, blindvei nordover fra Ytre Ringvei. Oppkalt 1971 etter Hans Christian Amundsen Furulund (1847-1924), stortingsmann V 1880-1888, eide Breivoll gård og startet Alna Teglverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Erik Fraas , innlegg 26, Finnie Gjesdahl som han ble gift med, het Olufine så Finnie var vel et 'kjært' navn,bare i tilfelle Lars ville søke henne opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Karin Moen

Er den nest siste av viede her Anna Sofie Fraas en av de som hører hjemme her? Datter av Fredrik Fraas Kildeinformasjon: Oslo fylke, Fagerborg, Lysningsprotokoll nr. 4 (1919-1937), Lysninger 1934, side 54. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.