Gå til innhold
Arkivverket

[#62779] Kan ikke finne.

Gjest inger f.Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Kanskje Martin Emils far ikke var i fra Horten likevel......Ved vielsen i Vestby i 1865 sies det at han er født i Son som sønn av Jens Jensen...Akershus fylke, Vestby, Ministerialbok nr. 8 (1863-1877), Ekteviede 1865, side 167. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg synes fortsatt det er veldig merkelig at familien ikke finnes igjen i 1900 folketellinger i Norge?To av barna skal jo være født tett oppunder 1900. Martha Augusta i 1899 og Jacob 1900. Horten.Jeg har søkt på både barnas og foreldres navn i utallige navnvarianter. Også på fornavn og fødested til barna, uten hell. Merkelig!Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved datter Martha Augustas dåp leser jeg bosted som S. Enggade. Nå har jeg gått systematisk gjennom alle husene i Søndre Enggade i 1900-tellingen uten å finne familien der de er oppgitt å skulle bo november 1899.Da sønnen Jakob Fredrik? ble døpt april 1900 ser det ut til at adressen er ny. Vet ikke om jeg kan tyde gatenavnet rett ( se lenke innlegg 12)Men mulignes Langgade? Skal se om jeg finner tilsvarende navn i 1900? Familien har tydligvis vært mye på flyttefor, muligens derfor de ikke er funnet til nå. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Heller ikke i det tettbebodde strøk i Landgade finner jeg Jensenfamilien i 1900.Eneste Jensen jeg registrerte her var denne mannen: LenkeTror familien må ha bodd midlertidig et annet sted under tellingen. ( Muligens hos slekt eller venner?)Hvor nøye man var med føring den gang, vites ikke. Jeg tror ikke at en familie med så små barn har reist utenlands . En barndåp i Horten i 1899, november og en 1900 i april i Horten? Vel ikke så enkelt å reise langt i de tider. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunn Jeg bare hørte det engang at den elste var født i Finland. Da HILDA Marie er der fra.Hilda Karlsen var fra Finland. Er det noenen mulighet å finne noe mere ut om hun.Hun var født i 1875. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en dame i ca alder født i Finnland? LenkeVed vielsen synes jeg det står at hun da er i Motala Finnland?Ikke så lett å finne ut mer om hennes bakgrunn, mulig finnes innvandrerlister fra tiden rundt vielsen?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Korsvoll

Hei,Fant ei Hilda Marie Karlsen f.8.5.1875 i Finland, som ble konfirmert den 6.oktober 1889 iflg. SK Vestre Fredrikstad. Se nr. 60 Permanent sidelenke: LenkeVennlig hilsen Bjørg Korsvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan være hun,men kan jeg få deg til å tide hvem hennes foreldrer er.Det var litt rart hun oppgav Kotka da hun giftet seg.Men det var vel der hun var født da. Jon Torp skriver at det var mange fra Fredrikstad som reist dit å kom igjen.Jeg synes det står at hun er konfirmert i Skjelberg. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Litt merkelig føring på datter som ser ut til å være gift, muligens bare på besøk. Det kunne være en forklaring på at hun ikke finnes i 1900-telling i Horten? Men hvor er så ektemann og barna f. før 1900?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Fars navn og yrke er skrevet i kirkeboka som Sagarbeider Karl Gustav Karlsen og hustru Anne Marie Mathisen. At hun er ført med samme etternavn som ektemannen i 1900-tellingen var vanlig på den tiden.Familien kan ha vært i Finland ved datternes fødsel 8/5 1875.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Det var ikke så helt enkelt.Men med så mange flinke hjelpere der ute så går det fremover.Det er ikke så godt å finne ut hvor han å barnene var.Men da var hennes far svensk og mor norsk. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.