Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#63369] Anders Martin Olsen og hustru Elisabeth. Finnmark/Møre og Romsdal/Sør-Trøndelag

Recommended Posts

Gjest Anne-Rita Kolberg

Nå håper jeg at det er noen der ute som kan hjelpe meg. Jeg leter etter et ektepar og deres forfedre. Det er: Anders Martin Olsen f. 20.3.1878 i Folfjord/Foldfjor/Follfjord. Tror det er i Aure kommune i Møre og Romsdal. Finner han ikke døpt. Han dør på Hitra 3.11.1956 Hans kone het Elisabeth f. 4.8.1897, sannsynligvis i Finnmark - Tana eller Alta, hun døde 9.1.1979. Hun skulle muligens være av finsk eller svensk avstamming. Har en kandidat her: Lenke Dessverre vet jeg ikke noe mer. De fikk en datter Asbjørg Randi 11.2.1924. Vet ikke hvor hun ble født, men ganske sikkert i Finnmark. Dessverre er det ikke skannet kirkebøker fra den tiden hverken i Alta eller Tana. Ekteparet flyttet til Hitra, vet ikke når. De drev muligens butikk i Finnmark. Alle bidrag er verdifulle.Anne-Rita

Gjest Bjørg Hukkelberg
Gjest Knut Ansnes

Hei, iflge Norges Bebyggelse bodde Anders Martin på Andersskog, gamle Kvenvær kommune, nå Hitra. Hans foreldre: Ole og Magnhild Christophersen. Ifølge Norske gravminner var han gift med Elisabeth, men i Norges Bebyggelse er kona kalt for Elisa, pikenavn Rojala, f. i Tana, foreldre Karl og Anna Rojala. De har mange barn, en av sønnene f. 24.4.1939 er oppført som eier, mens faren Anders Martin er forpakter.Knut

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.