Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#63433] Lysning i Fagerborg Oslo 1918, hvor gifter de seg da?

Recommended Posts

Gjest Tove Bodin Bratlie

Lysning for Sementstøper Hans Jacob Arnesen, født omkring 1894 i Christiania, og syerske Margit Sofie Olsen, født 05-08-1897, Uranienborg/Christiania kommune, Akershus fylke. Se: Skannede kirkeboksider, Uranienborg 1895 - 1907. Side 93, nr. 179, dåp 7/11, foreldre: Murer Ludvig Olsen, født 1865 og hustru Karen, født Eriksen 1869, bopel: Hammaeste(a)dgt. 9.Kildeinformasjon, Lysning: Fylke: Oslo, Prestegjeld/sokn: Fagerborg, Kirkeboktype: Lysningsprotokoll Nummer(arkivreferanse): 2, Periode: 1910 - 1918, Oppbevaringssted: Statsarkivet i Oslo.Fagerborg har bare lysningsprotokoller. Jeg kjenner ikke til Oslo. Er det en kirke i nærheten som de kan gifte seg i, eller skal jeg forstå det så at vigselkirkebøkene har blitt borte i Fagerborg?Takk til deg som løser problemet.

Gjest Kjell Halvorsen

Jeg vil foreslå at du sjekker nettstedet til Fagerborg kirke http://fagerborgkirke.no/ Da kan du benytte deg av brevsymbolet der og sende dem en mail med et spørsmål om hjelp. Jeg har gjort det ved flere anledninger med positiv respons i løpet av ganske kort tid !

Gjest Tove Bodin Bratlie

Jeg kommer til å følge ditt råd under alle omstendigheter, Kjell. Jeg har masser å gjøre når jeg er i Oslo, og om jeg ikke rekker et besøk, gjør jeg som du foreslog.Og så noen ord til Trond: Jeg fann Hans Jacob Arnesen i Gamle Aker. Jeg gikk etter din beskrivning av Fagerborg menighet og fann ham i Thereses gate.Nå har jeg hans foreldre og har større muligheter til å gå bakover, men jeg vil gjerne ha giftemålet for å få bekreftet at jeg har funnet rett far.Jeg fikk mye nytte av mitt besøk på Webdebatt.

• 2 uker senere...
Gjest Tove Bodin Bratlie

Til alle som som har hjelpt meg: Jeg fann det jeg søkte tilslutt takk være dere:Svar fra: Den Norske kirke Fagerborg menighet Rosenborggt. 3 0356 OsloTakk for din henvendelse. Vielsen ble inngått 19.mai 1918. Brudeparet bodde i Vibesgt. 15 på Majorstuen. Fedrenes navn: Bryggeriarbeider Georg Arnesen og murer Ludvig Olsen.Mvh Tove

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.