Gå til innhold
Arkivverket

[#63709] Anne Thorine Olsdatter

Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Eneste Elias Andersen med forskjellige navnvarianter som finnes i Østfoldområdet er denne mannen som jeg har funnet før i Raade: LenkeKan hende det går an å finne mer om han?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

GunnEt spørsmål her, utenom temaet. Håper det er ok. Hadde tenkt å spørre deg om en kjempetjeneste. Du er så bra på søk i tellinger, og jeg trenger et par ekstraøyne til å søke for meg, ang et par som jeg ikke kan finne. Skulle sende deg en mail nå og så finner jeg ikke mailadressen din, og jeg er ikke sikker på om jeg husker den rett i mitt hode. Vil du sende meg en mail ? alenehagen@hotmail.comHilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen, Anne Lene!Jeg har sendt mailadresse til deg. Hadde et kolaps på min faste marskin i sommer, og da mistet jeg mange e-post adresser, så fint at jeg fikk din igjen.Heldigvis hadde jeg kopier av mine viktigste slektsdata, og nå har jeg to nye maskiner, så jeg hygger meg fortsatt.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei, Anne Lene , jeg får feilmelding på den e-mailen du har oppgitt her.Min adresse er fortsatt ghug@frisurf.noHåper du sender en mail til meg.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen!Jeg har vært ute en tur og har derfor ikke sett før nå at det var et nytt innlegg.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Hei!Ole Endresen er omtalt i Einar Pedersens: 'Våler Bygdebok-Gårdshistorie for Våler Del 2'. På side 48 er han oppført som beboer på Bogen, en husmannsplass under Texnæs. Han levde fra 1768 til 1810 og giftet seg i 1795 med Mari Halvorsdatter f. 1771. De hadde 6 barn.: Anne f.1795 (antakelig død som liten), Halvor f. 1798 (husmann på Moen under Onsaker), Petra f. 1801 d. 1801 (3 mnd gammel), Peter f. 1802 (antakelig død som liten), Anne f. 1805 og Ole Petter f. 1808. 'Ole var husmann på Texnæs fra 1800 til 1803. Familien hadde tidligere bodd på Sperbund og Stanger. Etter at de flyttet fra Texnæs, var de en kort tid på en Mosserosplass, før de flyttet til Sandå der Ole døde.'Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen!Har vært på 'Slektforskerdagen' på Kongsberg i dag. Derfor har jeg ikke takket deg før nå.Dette var mye nytt. Nå skal jeg kikke i kirkebøkene for å se om jeg kan finne barna der.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.