Gå til innhold
Arkivverket

[#64052] Etterkommere av Johannes Davidson - Glemmen - Lisleby - Fredrikstad

Gjest Liv og Jan O. Davidsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv og Jan O. Davidsen

Jeg søker opplysninger om etterkommere etter Johannes Davidson, født 1858 i Sanne i Båhuslän. Johannes og hans bror Anders Magnus tok føttene fatt til Norge og Fredrikstad-området sannsynligvis omkring 1875. Jeg har funnet Johannes m/familie i 1900-tellingen for Glemminge. Johannes bor da på Lisleby sammen med sin kone Sara som også er fra Sverige. De har da barna Johan Johannessen født 1891, Jenny født 1893, Adele født 1895 og Hans født 1898. Johannes er en eldre bror til min farfar Anders Magnus, som etterhvert ble Magnus. Johannes stoppet i Glemminge, mens Magnus fortsatte til Cementfabrikken på Slemmestad i Røyken. Er noen som kjenner til hvor Johan, Jenny, Adele og Hans Johansen (evt. Davidson) ble av, eller noen av De nevntes etterkommerne ? Hilsen Jan O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.