Gå til innhold
Arkivverket

[#64078] Nils Nilsson Høialmen, f. 1818, barnefar Innvik (Stryn) 1851 - kvar vart han av?

Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Johanna Nilsdotter vart fødd i Innvik 17.2.1851 som ''uægte'' dotter av Nils Nilsson Høialmen og Kari Samsonsdotter Drageseter (Lenke)Barnemori gifte seg sidan med ein sogning og utvandra til Amerika, der dotteri Johanna vart gift med ein annan sogning, men kven var faren Nils Nilsson?Ein Nils Nilsson Høialmen vart fødd i Innvik 7.4.1818 som son av Nils Arneson og Martha Christensdotter. Truleg er det han som var barnefar, men kvar vart det av han?Er det nokon som sit med lokalkunnskap i Stryn (Innvik) som kan hjelpa meg finna lagnaden til Nils?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg har notert i en database, at en Niels Nielsen Høiolden Indvig fikk utstedt pass til Amerika 10/5-1858 41 år, Hvis du ser i Arkivforumet har jeg spurt om opplysninger i skiftet etter moren Marte Christensdtr., der vil vi vel få bekreftet om det er han som er i Amerika, jeg finner ham ihvertfall ikke noen andre databaser som jeg har tilgjengelig. du er jo Amerika ekspert, så du kan kanskje finne ham i en folketelling, eller i en annen database i Amerika. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg har notert i en database, at en Niels Nielsen Høiolden Indvig fikk utstedt pass til Amerika 10/5-1858 41 år, Hvis du ser i Arkivforumet har jeg spurt om opplysninger i skiftet etter moren Marte Christensdtr., der vil vi vel få bekreftet om det er han som er i Amerika, jeg finner ham ihvertfall ikke noen andre databaser som jeg har tilgjengelig. du er jo Amerika ekspert, så du kan kanskje finne ham i en folketelling, eller i en annen database i Amerika. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.