Gå til innhold
Arkivverket

[#64401] Joen Johannesen, Fana

Gjest kjetil tufte
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Ja jeg var inne nå nettop og leste om pikene på strøket i den ene linken du sendte meg. Veldig spennende å lese og veldig mye opplysning om hvordan situasjonen var for disse pikene. Det er jo egentlig historiene bak personene som er spennende og tiltrekker meg. Så jeg er veldig glad for diss linkene du la inn, her har jeg mye godt lesestoff i mørke vinterkvelder. Mange takk. Mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Vi skal jo ikke så veldig langt tilbake for å ha blitt fortalt av nålevende om hvordan de selv opplevde å være pleiebarn på gård mot betaling fra staten. Jeg vet om en som led sine verste år fra han var 5 år til han var 23 år ,da rømte han og så seg aldrig tilbake. Men, nå detter jeg ut fra emnet her inne. Blir bare så engasjert og frustrert over måten alle disse tusenvis av små uskyldige barn har blitt behandlet. Grusomt. Nei, nå går jeg og legger meg, dette ble tung materie så sent på kvelden. Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(94) Ad Berte Johanne Riska f i Stavanger. I følge DIS-treff var hun i Sandnes, og synes å ha dødd, i hvertfall nevnt, der i 1858. Men DIS-treff har mangler så dette bør kanskje sjekkes nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Hei! Jeg finner en Lars Pedersen på gården Riske i Stavanger i folketellingen 1801,kan det være faren da han er 1.år. Jeg har litt problemer med å lese kirkeboken ang.dåpen til Berte Johan f.1820. (nr.94 lenke)kan det stå noe mer der som er av betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

det må ses etter henne i Sandnes. Det kan jeg ikke leses ut av DIS-treff, men hun er nevnt i en eller annen forbindelse i Sandnes i 1858; trolig vielse, dåp av barn eller død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Hei! Har lett etter Berte Johanne Riis (Berte Johanne Riske)uten hell.Hun må jo være der, noen som har noen gode søke tips?Mvh.Kjetil Tufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.