Gjest Barbara Lose Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Rut Brandt skrev at faren etterlot seg 4 barn som var mellom 7 og 1 år gammel. (Innlegg 19) Da ser det ut som om Ruts eldste søster er født i 1916. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore S. Falch Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Det er ting som tyder på at opplysningene i de to seneste innleggene (25 og 26) om Ruths eldste søster er korrekte.I punkt 4 i forumets ordensregler står det at man skal ''vera varsam med å gje ut opplysningar om levande personar'', så for ordens skyld bør vi kanskje avblåse letingen etter henne ( - selv om opplysningene om hennes fødsel og dåp neppe ville ''såre, krenke eller skade''). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore S. Falch Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Jeg har fått opplysninger som tilsier at også Ruth Brandts andre eldre søster (nevnt i innlegg 15) fremdeles lever og bor på Hamar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Asgeir Lund Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Dette er jo fantastisk, bortsett fra at her nede er vi meget forsiktige med å legge ut informasjon om levende personer.Takk for informasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Asgeir Lund Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Dette er jo fantastisk, bortsett fra at her nede er vi meget forsiktige med å legge ut informasjon om levende personer.Takk for informasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arne B. Kristiansen Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Bortsett fra at vi har funnet ut endel, og er varsomme med å legge ut informasjon om de nålevende vil det ikke si at vi IKKE kan lete frem mer informasjon. Med det mener jeg de anene til Rut og hennes søstre. En mangler jo stadig å finne ut hvor og når foreldrene ble gift. Om en finner ut fødselsinnføringen til den siste søsteren Hjørdis så unngår en problemet med personvern og ordensreglene ved at en utelater videre informasjon om personen, hvis ikke personen samtykker til det da..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arne B. Kristiansen Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Ser at familien Wedel-Jarlsberg eide Atlungstad i matrikkelen for 1886 og i folketellingen i 1900. Hvem eide gården rundt den tiden som Andreas Hansen var herskapssjåfør?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Ove Wangensteen Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Fra Stange Bygdebok: Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Carl Müller Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Jeg skal ikke ta stilling til noe av det som er fremført i denne tråden. Men vær så snill, i respekt for hovedpersonens navn, alle bortsett fra Barbara og Arne kaller henne Ruth, hun het RUT og ikke RUTH. Skal det være, så skal det være... mvh Carl (og ikke Karl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Ove Wangensteen Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Det er mulig hun kalte seg RUT, men hun er døpt RUTH, så da ser ikke jeg problemet i innlegg 34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kurt Østbye Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Kansje jeg kan tillate meg en liten digresjon som viser at hun var opptatt av sin Hamar-opprinnelse:På slutten av 60-tallet var jeg med min Hamar-registrerte bil på Kautokeino turisthotell da det dukket opp en stor svart sjåførkjørt Mercedes som viste seg å inneholde ekteparet Brandt (han var vel da utenriksminister).Ikke lenge etter så jeg en person som beveget seg mistenkelig nær og lenge rundt min bil, men det var altså bare fru Ruth som hadde oppdaget D-skiltene.Desverre ble bekjentskapet begrenset til dette, da det allerede neste morgen kom et helikopter og hentet paret pga. et akutt problem i Forbundsstaten ...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arne B. Kristiansen Skrevet November 24, 2008 Del Skrevet November 24, 2008 Angående boken som Barbara nevner i innleg 19. På bibsys fant jeg den. Den tyske utgaven kom ut i 1992. Tittel: Alltid kom jeg hjem / Rut BrandtForfatter: Brandt, RutÅrstall: 1991Trykt: Oslo : TidenISBN: 82-10-03433-2Sidetall: 194 s. ill.Emner: Brandt, Rut | Brandt, Willy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore S. Falch Skrevet Februar 10, 2009 Del Skrevet Februar 10, 2009 Jeg har funnet vielsen av Rut Brandts foreldre i Oslo Domkirke - se par nr 196 her: Lenke.Her ser vi at kusk Andreas Hansen med bosted i Apotekergaten 8, født 1883 i Holla og konfimert 1898 samme sted, sønn av mekanisk arbeider Hans Andreassen Sagene, giftet seg den 18.oktober 1915 med Magnhild Ottilie Sukkestad, født 1887 på Østre Toten og konfirmert 1904 samme sted, datter av Ole Evensen Sukkestad.Dermed har vi fått bekreftet at personene vi fant frem til i november ifjor, er de riktige.I lysningsrubrikken står det ''Ikke lysning p. gr. av forholdene'' - uten at det står hvilke ''forhold'' dette skulle være.Parets eldste datter ble født 25.august 1916 og døpt i samme kirke 24.september samme år. Kirkebøker fra Oslo Domkirke med fødte og døpte etter 1892 er ennå ikke innlevert til Statsarkivet i Oslo og derfor heller ikke digitalisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts