Gå til innhold
Arkivverket

[#64952] Tydehjelp kirkeboka for Sandar, Vestfold

Gjest Mai Berggren
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Jacob og Maries vielse: LenkeI 'Sandeherred' - en bygdebok er Marie nevnt på Unneberg vestre (s.431) som gift med Jacob Torssøn Nes. Foreldre Hans Anderssen fra Herre-U (?) - sønn av Anders Hanssen fra Svines. Hans var gift med enka etter Ditmann Tolvssøn på Unneberg vestre. Svines s.222: Hans Hanssen (1683-1763) fra Skjelbrei, Skjee i Stokke,g.Barbro Andersdatter (1673-1747).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Fam.s på foreldreparet Jacob Thorsen og Marie Hansdatter fant jeg en rekke barn f. i Sandar:mellom 1800 og 1818 . legger lenke til en av søskene: LenkeBarns navn var elles; Hans, Nils, Johan, Karen Anne, Thore ,Gunhild Marie, og Berthe Marie.Kan hende denne familien finnes i bygdeboka ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer litt på om dette er den rette Jacob Thorsen med hustru og barn i 1801? LenkeMarie kalles i så fall ikke Hansdatter her, men jeg finner ingen andre som passer med ekteparet?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Alle opplysninger fra boka bør om mulig bekreftes fra andre kilder!!! Enka etter Ditman i (26) var Kari Olsdatter 1746-1828.Herre-Unneberg s.427: Anders Hanssen 1722-1801,g.1747 Berte Hansdatter Bjørnumrød 1727-1806.Bjørnumrød s.321: Hans Torssøn 1695-1766,g.1721 Mari Hansdatter Østre Råstad 1700-1768.Tor Davidssøn 1670-1730,g. Kirsti Larsdatter 1652-1740.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.