Gå til innhold
Arkivverket

[#65015] Eric Dombacken: Oppslag i bygdebok for Dovre.

Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Dette er min datters ane som jeg forsøkte finne døpt i KB for Lesja, men ikke fant:LenkeVar hans far Erich Dombacken alias Erik Eriksen Dalen?Hva mener ekspertisen der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det kan nok være en mulig teori ettersom far til disse tvillingene skulle være fra Hjelle??? i Folldalen. (Det kunne vel ha vært en utslått(et jorde)i Folldal`n som Hjelle på Dovre har brukt, men dette er bare en teori).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg tror nok helst han bodde på Hjelle i Dovre i 1744. Men var fra Folldalen.Jeg fant heller ikke vielsen mellom Erik Eriksen og Anne Pedersdatter (Dombakken). Det stemmer jo godt med at hans første kone ifølge Folldalsboka er ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Ja det er nok slik, at han bodde på Hjelle og var fra Folldal`n, da rimer det mer. Det var stor aldersforskjell i 'motsatt' retning mellom Eirik og hans 2. kone Marit, hun var 23 år eldre enn Eirik. Så det er denne Anne Dombakken som skulle vært hans første kone da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg så gjennom kirkeboka fra 1744 til 1751 uten å finne noen vielse. Det gikk relativt fort, ettersom trolovelser og vielser er å finne ført for seg i kirkeboka frem til 1754.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det skulle nå være aktuelt tidsrom det, men kunne de ha viet seg et annet sted på den tida da tro? Men så veldig mobile var de vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.