Gå til innhold
Arkivverket

[#65375] Trenger hjelp fra USA eksperter

Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

I cant be absolutely sure, but as far as I remember it's spelled: Charle Thidemand Thompson, and Betty and Carl for the family members. It's exactly the same way as in his passport. I didn't have any probelms in finding it when I searched for it last time. I even think I printed it out, will see if I can find the copy? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Her er familien i 1930 census:1930 United States Federal CensusName: Charles T Thompson Home in 1930: Dover, Ocean, New Jersey Age: 42 Estimated Birth Year: abt 1888 Birthplace: Norway Relation to Head of House: HeadSpouse's Name: Betty J Race: White Age at first marriage: 26 og 19 years old respectivelyHousehold Members: Name Age Charles T Thompson 42 Betty J Thompson 36 Carl T Thompson 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint Kurt, da får Patty se den. Jeg har sett dette tidligere og også der fått bekreftet stavemåte på navn og alder.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurt ! Dette er nok feilført. Moren var norsk og faren var dansk. Ved hans passøknad, som jeg har kopier av, 1921 var han Sjøkaptein. Han var senere en tid Manager på ved ett båtverft i Toms River, NJ, og derfra kommer boat-builder inn. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei igjen! Du spør om Hans Jacob i (12) - i 1920 er han ført som 'boarder' hos en familie i Philadelphia Ward 36. Ugift. Yrket er 'carpenter'.Det er vel også han jeg finner i 1930 som 'inmate' på Phila Hospital, Philadelphia. Også her er han ført som ugift.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Arne, da har jeg han ihvertfall som ugift så seint som i 1930. Det som kunne være spennende var å finne noe mere om barna til Anders og Olga, Alice, Andrew og Edward. Nu er jo navnet Anderson ikke så uvanlig og heller ikke Andrew og Edward så det kan vel bli vanskelig, men vi vet jo sånn omtrent fødselsår da de var h h v 8,6 og 1/2 år i 1920. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Jan Erling! I found this site by searching for libraries in Ocean county...Tom's River:www.theoceancountylibrary.orgThe is a place which you can click to 'ask a librarian'. Perhaps you send them a question about finding info on the Thompson family...like, finding info about Carl Thompson, and if he is in some record book about WW2 veterans.I think there may also be NJ state censuses (not Federal censuses) for 1925, maybe 1935...not sure if that could be any help...Just a few more ideas... mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi Patty ! I have checked out Toms River before. The only thing I have not done is the WWII side. However, I do know that Charles sr and Betty was in Fl in 1937. Some years back I had contact with people in NJ, who had known the family in the 1930s, and they also confirmed that Sr and his wife moved to Fl, but Jr stayed behind in the North. That was in the 30s. The library thing may be worth while to try out, but with all the work that I have done on this before, I think the mothers side, Betty, could be the best one. Rgds Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg lurer litt på denne damen, om det kan være Margit Marie. Nå er jo navnet så vanlig at det skal vel godt gjøres at det er henne, men kombinasjonen her med New Jersey og Florida kunne jo passe. Name: Mary Anderso SSN: 151-22-7728 Last Residence: 32771 Sanford, Seminole, Florida, United States of America Born: 14 Feb 1892 Last Benefit: 32771 Sanford, Seminole, Florida, United States of America Died: Dec 1979 State (Year) SSN issued: New Jersey (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne. Jeg tror du har skutt 'gullfuglen'. Iflg opplysningene var Margit Marie f 14 feb 1992, og det er jo denne damen. Navnet sammen med de ting du påpeker kan bære i riktig retning. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Arne og Jan Erling... So this 'Margit Marie'...she would be a sister to Betty? Do I have that right?...and she never married, since her last name is Anderson in the SSDI? mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Dersom du er heldig, så finnes det ein obituary om denne dama, der vil det kanskje vera nemnd nokon 'kjende' for deg :-)Ho døydde forresten 18.12.1979Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mariann. Skal prøve henne utpå dagen. Nu begynner det å bli seint, el skal vi si tidlig ?Ha en trivelig og fin Julefeiring ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for det Mariann, og Godt Nyttår til deg, også !Nei, jeg har ikke hørt noe ennu ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.