Gå til innhold
Arkivverket

[#65381] Slekt Høg/Høeg/Høgh/Hougs


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Den 12/12-1804 i KK gifter styrmann Johannes Johanesen seg med Synneve Torchildsdatter. De får 30/4-1807 'første' barnet Johan Christian. Da bor de i Rode 17-7.Så får de tre barn Trine i 1809,Benedicta 1810 og Wollert Danchers 8/12-1811 .Disse i DK Rode 10-2 for de siste. Det kommer minst 6 stk til. Men mitt spørsmål er navnet Wollert Danchers.Hvorfor kaller de sønnen med det navnet ? Er det en tilknytning til slekten etter Wollert Danchertsen ? Legger også merke til at Johannes kalles Høeg i 1815 og ellers benyttes de andre skrivemåtene.Noen som kan sette meg på sporet av eventuell tilknytning til Høeg slekt eller Wollert Danchertsens slekt ? Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

De fikk vel 11 barn til sammen i NK og DK. Første var Ingebor Kirstine 3/11 1805 NK. Ser yrket hans varierer med matros, styrmann, skipper og daglønner.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4578&idx_id=4578&uid=ny&idx_side=-248>Lenke Trolovelse/lysning nedrst høyre side. Her har han ikke noe slektsnavn.Da de ble gift står det i databasen at han het Hauge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik
LenkeHei og takk for svar. Hadde ikke sett første barn. Ser nu av fadderene til Ingebor Kirstine (lenken)at Mad Cecilia Schanche og jfr Ingebor Benedicte Jordan nevnes som fadder.Og Henrich Meyer. De bærer alle slektsnavn som er inngiftet med Krohn familien. Men jeg ser ikke forbindelsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Har nu sett litt i BHF skrifter nr 48 1942 i slekten til Henrik Greve. Der kan jeg 'ane' en eller annen tilknytning. Det ligger ant på Haus, og har med etterkommerne til Wollert Danckertsen å gjøre.Han var f i Bergen 1712 og g m Christiana Benedicta Mannich.Datteren Ingeborg Benedicte ble g m Wollert Krohn.Etterslekt blir g m bl a Krøpelien og Greve.Wollert Danchert f 1811 ble opfostret på Haugo.Hadde håpet noen var kjent i slektene der ute. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.