Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#65481] Heraldikk 2009

Gjest Arnstein Rønning

Recommended Posts

Gjest Thomas Friis Konst

Fortsatt Godt Nytt År Arnstein,- i.f.m. arbeidet med DANNEFAER-slekten og et besök på Mön's Museum i Danmark sist måned tok jeg dette bildet av familien DE LA CALMETTE's våpen.Denne Nederlandsk-Franske familie kjöpte eiendommen 'Sömarkegård' på Möen rundt 1780 og gav den navnet 'Liselund'. 'Sömarkegård' hadde tidligere tilhört Ritmester Jacob N:sön DANNEFAER f. ca. 1630. DANNEFAER skal ha fått denne og visstnok 7 andre eiendommer på Mön av Kong Frederik III for sin krigsinnsats.Jfr. her tråd ¤ 64.325 'Jacob N:sön DANNEFAER'.

bilete6208.jpg

Gjest Thomas Friis Konst

Nei, Arnstein, - dette er ikke fra en bok. Jeg tok fotografiet fra en plansje på Mön's Museum (med deres tillatelse) sist måned i.f.m. en av deres permanente utstillinger.Liselund slott, som DE LA CALMETTE la grunnlaget for var da stengt, men ved besök nr. 2 kunne jeg ta flere (og bedre) fotografier av deres våpen som jeg kan sende deg.

• 1 måned senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Hei Arnstein og andre Heraldikk-interesserte,Jeg aner ikke hvor seriøs denne siden er, men kom over den da jeg holdt på med et søk i Danmark. http://www.gravstenogepitafier.dk/Problemet mitt med dine sider, Arnstein, er at jeg til tross for stor maskin og høy hsatighet, bruker svært lang tid med å laste dem. Vet ikke hvorfor. Har jo mine egne fotoalbum på Picasaweb også, men de går mye raskere.Syntes denne siden her var svært grei, men husk å rulle nedover, for fotoene kommer nedenfor tegningene. Og en god del av fotoene er svært dårlige.Mvh Arnfrid

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.