Gå til innhold
Arkivverket

[#65481] Heraldikk 2009

Gjest Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

jeg har tilgang til de tre neste bindene av dette verket, og jeg skal skanne og publisere de ved leilighet.Jeg har også mulighet for å gjøre det samme med Henry Petersens:'Danske adelige sigiller fra det 13. til 14. århundrede : afbildningerne tegnede af E. Rondahl, producerede ved zinkætsninger af F. Hendriksen ; Udgivet med understøttelse af Carlsberg-fonden' En flott bok i fargerHvis det er interesse for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Ja, danske er vel egentlig mer interessante enn tyske, så er det fritt fram for publisering, så ville jo det vært kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det danske verket blir, på grunn av formatet, skannet av Statsarkivet i Hamar, og blir kanskje publisert før julJeg har i dag publisert vol. 2 av det gamle tyske verket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest David Widerberg Howden

Hei Arnstein! Takk for de gode arbeidet du og de rundt deg gjør. Virkelig bra! Men lurte på, er mange bilder av Løvenskiold sitt våpen, men bare beskrivelser av det opprinnelge Leopoldus våpenet. Vet du/dere om det finnes en tegning/bilde av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Cappelen

Hallvard Trætteberg har laget flotte tegninger av både Løvenskiolds og Leopoldus' våpenskjold. Begge to står bl.a. på stamtre utarbeidet og tegnet av Axel og Herman Leopoldus Løvenskiold, Oslo 1974.Leopoldus-våpenet finnes i segl fra Herman Leopoldus fra tiden før adlingen i 1739. Jeg tror du kan bestille foto av seglet fra Riksarkivet.Hilsen Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Thomas Friis Konst

Med referanse til innlegg # 13.- i forbindelse med et studiebesok paa Mon i Danmark sist uke tok jeg dette fotografiet av de vaapenskjold som naa pryder inngangen paa Liselund slott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.