Gå til innhold
Arkivverket

[#65548] Hjelp til å finne en 100% match for slekt i Australia

Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Berit Sternang

Eg sit her og undrar meg litt. Skeie I Flatdal er ein gamal gard frå 1500-talet. Skeie i Kviteseid trur eg ikkje finst, eg har ikkje høyrt eller sett noko til det som plass eller gardsnavn der.Godt nyttår forresten.Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Det må være noe feil i det materialet jeg fikk for flere år siden av Canada damen. Dette var helt i starten av forskningen min og jeg visste bare om family search og slik fikk jeg kontakt med henne. Tror canadierne har forvekslet to menn og jeg gikk fem på selvsagt fordi jeg ikke visste bedre. Men det rare er jo at noen har sagt vi stammer fra Kviteseid..ja ja. HVIS kipperstaul damen har fått barn med Knud fra Bøe så er det vel føde og oppholdssted for Helje, sønnen hans gir ved vielse med Margit,som kanskje kan gi spor. Jeg har forsøkt men jeg greier ikke lese det som står, F eller J arangen eller noen slikt? legger inn bilde av vielsen. Om det er Knud fra Bøe så er det disse kandidatene jeg ser på: Bradsberg Sillejord Sillejord Kippestul Førenamn Etternamn Hushaldstill. Alder Sivilstand Yrke Kjønn 871 Ole Gundersen Huusbonde 57 1ste ægteskab Gaardbruger M 872 Birgith Knudsdtr Hans kone 61 1ste ægteskab K 873 Gunner Olessønner Deres børn 26 Ugivt M 874 Knud Olessønner Deres børn 22 M 875 Groe Olsdtr Deres børn 24 KBØE: Bradsberg Bøe Bøe Erichsteen Nordre Helje Andresen Mand 48 Begge i 1ste ægteskab Jordløs huusmand M 790 Gunild Knudsdtr Hans kone 50 Begge i 1ste ægteskab K 791 Knud Heljesen Deres børn 15 Ugivt M 792 Margrethe Heljesdtr Deres børn 13 Vanfør K 793 Guro Heljesdtr Deres børn 4

bilete6179.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Mener det står 'Jarandbrække'.I Seljordsoga IV side 637, er dei reg. under Jaranbrekke: Hølje Knutsson Kippestaul, 1807- g 1840 med Margit Torsdtr. Flatekos, 1821-. Born: 1.Guro, 1840-.Dei flyttar så til Presteneset u. Kosi.Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Men da MÅ jo Hølje være av annen ætt! Og Groe/Guroe Olsdatter får jo denne sønnen utenfor ekteskap så da er det der jeg må begynne. Da får jeg begynne å delete slekten bakover på hans side og starte på nytt. Tusen millioner takk! klem kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.