Gå til innhold
Arkivverket

[#65794] Nikolaia Nilsdtr f ca 1793 i Hougs? Død 1823 i Samnanger

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Arnfrid: Så viser det seg at jeg har Marta Nilsdtr Unneland i min database, hun ble gift med Rasmus Johannesson Årland (1796-1828) De fikk en datter Synneva f. i 1828 og gift med Johannes Tomasson Rolvsvåg (1834-1861). De gifta seg i 1861 og hun ble da kalt Reigstad.I Samnanger står det at Rasmus døde ugift i 1828 (s. 323)men dette er rettet i Samnanger II, s. 65.Men her står det at Synneva ble gift i 1875 med Olav Hansson Øvsttun og budde på Midttunslidi i Fana.Til Terje: Her er dåpen til Nils: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 12 (1816-1825), Fødte og døpte 1818, side 36. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11623&idx_id=11623&uid=ny&idx_side=-36>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnfrid (28) Nei, det trenger vi vel egentlig ikke for det er jo Nicolaia sine barn som stammer fra vår felles prest. Ble jo nyfiken allikevel, trist med denne Kari da. Det er mange slags skjebner vi kommer over!Nå viser det seg jo at Nils - hennes bror - og Marte Clausdtrs barn stammer tilbake til Gjøvikslekta, men den er vi jo bare innom av og til og slektsboka skal jo ta for seg etterkommerne til Hr Peder og hustru Eline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til spørsmålet i innlegg (27) om kvifor åra 1814 - 1815 manglar i kyrkjeboka for Os:Presten Christen Larssen, sokneprest i Os 1806 til 1815 (altså frå presten Gerhard Sandberg døyr til presten Andreas Undal Jersin overtek embetet) var alkoholiker og lite dugande og satte det meste over styr i Os prestegard. Drikkinga hans førte til at han etterkvart ikkje eigde nåla i veggen, og det gjekk hardt utover veggane også. I følgje bygdebokforfattar Nils Tveit gjekk det langt at dei tre prestedøtrene, som ikkje var 'mors beste barn' (drikkfeldige og lause på tråden?) sleit bord av veggane i prestegarden for å få noko å fyra i omnen med.Fylla førte med seg ureinslegheit, og heile prestegarden kom i forfall. Ein får vel prisa seg lukkeleg over at prestedøtrene ikkje fyrte i omnen med heile kyrkjeboka. Jamfør her Lampe for utfyllande info.Bygdebokskrivar Tveit fortel at biskop Neumann sjokkert skreiv etter ein visitas i Os 'at selv de ingenlunde reenslige bønderne ækledes ved at gaa derind' - her fritt attgjvee etter minnet. 'Da va' so skjéte og félt dar idne at du vil'kje tru da' som dei gamle osingane sikkert ville ha sagt.Dei åra Christen Larsen var prest i Os førte han kyrkjeboka på 'høgg og belegg' - dvs. at han førte inn dei fleste dåpshandlingane (men ikkje alle), nesten ikkje eitt einaste (!) dødsfall på ni-ti år, og berre nokre få giftarmål. Med andre ord - lakuner. Dette vart sjølvsagt mykje betre då Jersin overtok, men han kunne vanskelig bøta på det som Larssen etterlét seg ugjort. To av Larssen-døtrene endte elles som legdslemmer i Os, og dét var vel ikkje ein heilt vanleg lagnad for ei prestedøtre??Eg har elles merka meg at både Nils Tveit og Nils Lauvskard som skreiv høvesvis Os- og Samnangersoga var mektig irritert på presten Larssen (han var jo katastrofal med tanke på slektsgransking), og særleg Tveit har iltre og velformulerte utbrót mot den forfylla presten Larssen med ujamne mellomrom gjennom heile bygdesoga for Os :-))) Ikkje minst då når Tveit ikkje finn datoar for dåp- og gravferd grunna Larssen si dugløyse -.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Eg ser eg skreiv at Larsen var prest fram til 1815. Det er nok feil, ifølgje Lampe blei han blei 'entlediget 5. september 1816 med 100 Spd. i aarlig Pension af Eftermanden, men døde allerede samme Aar.' Lampe skriv ellers det samme som Tveit òg fortel, nemleg at at han knapt 'hadde Hus over Hovedet og Klæder at skjule sig i'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30) Takk for en god morgenlatter, Arnfrid! Hvor hadde jeg tankene mine?? Det skulle selvsagt være Gjøenslekta!!Takk til Terje for interessant informasjon! Det må jeg si var litt av en prest! Ikke rart at vi ikke finner noe fra disse åra da-:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi skiftet etter Nikolaias far og dermed og hennes mors navn. LenkeJeg tror nok at Ulland skal være Unneland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er skiftet etter Synneva Danielsdtr hennes mor:Yngve Nedrebø, SAB / DA, 7.1.2009 13:32 (2) 'Skiftet er begynt 10. juni 1819 og sluttet 26. januar 1821. Enkemann Niels Hansen og barna Hans, 30, Nicoline g.m. Anders Andersen Trengerejde, Helga, 24, g.m. Nils Monsen Næsvigen i Haus, Kari, 21, g.m. Jacob Olsen Døreim i Haus, Marthe, 18, tjener på Trengereide, Syneve, 14, tjener Næsset i Haus.'Så skulle den saken være grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.