Gå til innhold
Arkivverket

[#65824] Oppslag i bygdebok for Hålandsdalen og Strandvik, Hordaland bind II, Hage

Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Her var skiftet jeg refererte til i forrige innlegg.Det ble avholdt 05.06.1798, altså nesten 2 år før Ellen døde.Yngve Nedrebø, SAB / DA, 9.12.2008 17:25 (2) Det er skifte 5. juni 1798 etter Engel Hansen og kone Elen Knudsdatter. Elen Knudsdatter hadde i ekteskapet med Han Hansen sønnen Hans Jansen Teigland, død, men hadde i ekteskap med Brithe Baarsdatter døtrene Elen Hansdatter, g.m. Peder Johnsen Sævild, og Eli Hansdatter, 20 år. Med Engel Hansen Gjøen hadde hun Engel Engelsen Moe, Etne, Jan Engelsen Rangelstvedt, Hans Engelsen Gjøen, Knud Engelsen Krabbetvedt, Hetland i Ryfylke, Børge Engelsen Sjoe, Skånevik, Jacob Engelsen Gjøen og Marthe Engelsdatter, g.m. Lars Olsen Helland.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Rune, er der vielser i KB for Os i perioden 1801-1811? Jeg har ikke funnet det. Jeg synes det kan se ut for at den drikkfeldige presten kun har ført inn en del dåpshandlinger.Kjellaug, ingen personer kommer opp i lenken din, men kan vel legge det inn i søkefeltet.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hvordan er været i Paris, Kjellaug, for du er vel der på vinterferie denne uken? Hørte at det skulle komme en sånn fryktelig strm her en dag. Kom den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

28) det var dumt for jeg hadde denne Teiglandfamilien der, men som du sier kan du söke. Jeg finner heller ikke noen vielse, vi faar skylde det paa presten igjen! Det er virkelig ærgelig, for det er sikkert ting som gaar oss hus forbi!29) Joda, jeg har 2 uker vinterferie naa, blir i Paris til neste onsdag. Nydelig vær her i dag, men vi hadde en voldsom storm natt til i gaar, heldigvis var den omtrent over da morgenen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Innlegg 28. Jeg tenkte bl.a. på kirkeboken 1789-1815. Der er det kronologisk liste frem til 1808, hvor du oså finner vielser og dødsfall i skjønn forening med døpte.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Bachen Dahle

Til ditt spørsmål (nr. 3)Bygdebok nr. III for Fusa, under Tomra (side 143):Bruk 1: Svend Mikkelsen Tombre, 1668-1728, bygsla 1692 på 1 p. 14 mrk.sm, skøytte 1700 på 14 mrk.sm frå Johannes O. Selsvold, Vintzents Kilen og PAUL ABRAHAMSEN HAGE, var bruker til 1727.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.