Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#65848] Min bestefar Edvard Evensen - muligens av taterslekt

Recommended Posts

Gjest Aina Evensen

Kan noen hjelpe eller er det noen som vet hvor jeg kan lete? Min far (som døde ganske ung) var stolt av at hans far var tater. Jeg finner han ikke i noen tellinger og har lett ganske lenge nå. Bestefar døde da jeg var lita jente. Hans navn: Edvard Evensen (ble kalt Even). Født 20.04.1893. Min tante mener å huske at han hadde mange søsken. Blant annet Anna, Johannes, Julie, Lars og Anton. Pappa mente at han stammet fra Stor-Johan, og han nevnte flere ganger Furnes og Stange. Han giftet seg med Solveig Marie Paulsen rundt 1930 eller kanskje litt før. Jeg er kjempeglad hvis noen kan hjelpe meg.

Gjest Gunn Huglen

Det er en del temaer her om Stor-Johan. Om du skriver stor-johan her i søkerfeltet så får du fram gamle temaer som samme slekt:Her er en lenke: LenkeHåper eksperter på dett området kan hjelpe deg med søking.Mvh. Gunn

Gjest Mariann Stokken

Veit du kvar besteforeldra dine gifta seg? Kvar var farmora di ifrå, ofte gifta dei seg der brura var frå.Det er god hjelp i å finna giftarmålet, då får du også vita kven som er far til brura/brudgommen.Venleg helsing Mariann.PS: Lukke til :-))

Gjest Tore S. Falch

Her er dåpsinnførselen til Edvard som viser at han ble født på Tørud-eie i Furnes 20.april 1893 - se nr. 25 blant Mandkjøn - Lenke . Foreldrene var husmann Even Johansen (født 1851) og hustru Agnete Larsdatter (født 1853). Det er altså ingenting som tyder på at din farfar var av taterslekt.

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Desverre så lever denne Even Johannesen fremdeles som ungkar i 1900 sammen med sin mor som er enke og brødrene Anton og Andreas. De bor på samme plass,Bakken både i 1865-75 og 1900. Mvh Else Kari

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.