Gå til innhold
Arkivverket

[#65974] HO; Kristi Knutsdtr GJØN 1719-1796; etterkommere

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Flott;Da er Johannes hustru, Marta Jansdatter Nedre Bolstad, datter av 1.2.1.1.4. Jan Knutsen Eide & Marte Hansdatter Lundervik. Det spørs om ikke hennes 1. ektemann, Hans Engelsen Gjøn, også er 'vår' og sønn ava) 1.2.2.2.11. Engel Hansen Gjøn & Christi Hansdatter Gjønellerb) 1.2.1.1.3. Ellen Knutsdatter Eide & Engel Hansen Gjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

..og Kristis mann, Knut Larsen Austestad (1768 - † 1845), var først gm 'vår' 1.2.1.1.2.12. Margrethe Amundsdatter Kilen (1759 - † 1802).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

En Christi Engelsdtr. Berland dør 1820 Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 12 (1816-1825), Døde og begravede 1820, side 102. Permanent sidelenke: Lenke nr 33 og Knut Lassesen gifter seg igjen i 1821 med Anna Hansdtr. Tveitnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kristi Engelsdtr Tveitnes dåp: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 10 (1779-1788), Kronologisk liste 1783, side 74. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11621&idx_id=11621&uid=ny&idx_side=-76>LenkeHun var Knut Lasseson Berland/Austestads 3. kone Han var gift med Magrethe Amundsdtr Eide (1759-1802) i 1794:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Knut Larsen Austestad var gm 1) 1.2.1.1.2.12. Margrethe Amundsdatter Eide, 2) 1.2.1.1.2.7.3. Kristi Engelsdtr Eide (1783 - † 1820) og 3) Anna Hansdtr. Tveitnes.Han var vel f på Austestad, men må ha flyttet til Berland. Da har vi dødsfallet til Kristi også, 1820. (Så 1830 var altså feil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325) Ingeborg Johannesdtr Gjøen f. 1807: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 11 (1789-1815), Kronologisk liste 1808, side 150. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325) Engel Johannessen Gjøen f 1811: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 11 (1789-1815), Fødte og døpte 1811, side 169. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

336) Engel Johannesen Gjøen d. 6 år i 1817: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 12 (1816-1825), Døde og begravede 1818, side 98. Permanent sidelenke: Lenke Jeg finner ikke dødsfallet til Ingeborg Johannesdtr i 1808.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg kan heller ikke finne dødsfallet til Ingeborg Johannesdatter, som iflg (325) skal ha vært i 1807, altså samme år som hun ble f.Kanskje vi må få det sjekket i boken igjen. eller kanskje det kan stå feil i boken. Konfirmasjonen skulle i tilfelle hun levde opp ha vært ca 1822. Får se etter der først.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å sjekke konfirmantlistene, var det i bygdeboka det stod at hun døde samme år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

326: Jeg har tidl. notert Marta Jansdatter Nedre Bolstads 1. ektemann Hans Engelsøn Gjøen (døpt 25 Aug 1754 Hålandsdalen, død 1800) som sønn av alt. b) 1.2.1.1.3. Ellen Knutsdatter Eide & Engel Hansen Gjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kjellau, jeg har vært gjennom dem. Hun var ikke der. (339)(341) Ja, det er det samme som Kjell-Arne også mener i (328).Tror nok denne familien skal være greiere å jobbe med!!Artig; jeg fikk mail fra Johan Arthur, med etterkommerliste etter Gudmund Johannesen Lundemannsverk. Der er det flere gode venner av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen Ingeborg Johannesdtr Gjøen konfirmert fra 1820 til og med 1826.326) Ja, vi fant nok dåpen hans da vi arbeidet med Ellen Knutsdtr, hans mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg finner en Engel Baardsen mellom disse to, men der står det at far heter Baard Engelsen, og det stemmer jo ikke. Bostedet sto som Teigland. Kan det være feilskrift? Ja, det kan det selvsagt, men skal vi gå ut fra det, eller lete etter Engel blant de døde?Var Baar Ragnhildstevit med frue barnløse? Hvor bodde de? På Ragnmhildstveit, eller? Finner ingen barn av dem i konf.listene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325) Bård Hansen Ragnhildstveit/Tveitnes var sønn til Hans Bårdsen Teigland / Ragnhildstveit og Sissel/Cecelia Kåresdtr Haugarvoll! Hans 2. ekteskap og hennes første:hans 1.: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=OSVIGDE&gardpostnr=951&merk=951#ovre>Lenkehans 2.:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.