Gjest Morten Fjeldsaunet Skrevet Januar 13, 2009 Del Skrevet Januar 13, 2009 Hva ligger i betegnelsen Konduktør? Nå er vi tilbake på 1700 tallet. Har en kandidat som ble konduktør i Norge 1703, og overkonduktør i Trondhjem 1705. Kandidaten var militær, så jeg lurer på om dette var en tittel innenfor det militære system? Tittel funnet i Olai Ovenstad`s Militærbiografer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ole Arild Vesthagen Skrevet Januar 13, 2009 Del Skrevet Januar 13, 2009 Jeg mener å ha sett at en konduktør var en landmåler og karttegner, men jeg har ikke noe oppslagsverk for hånden akkurat nå. Kart har jo alltid vært viktig for det militære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Ove Wangensteen Skrevet Januar 13, 2009 Del Skrevet Januar 13, 2009 Konduktørene var offiserer med utdanning i landmåling. Det vil si at de ofte var med på å lage kartLOW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Morten Fjeldsaunet Skrevet Januar 13, 2009 Del Skrevet Januar 13, 2009 Takk. Da ga det litt mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts