Gå til innhold
Arkivverket

[#66181] søker info. Tov Gundersen Kleivstaul og Liv Gudmundsdtr. viet 1758 i Kviteseid

Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Den Kittel du har funnet som konfirmant ser ut til å være en bra kandidat . Alder passer bra med fødselsåret.Så fint at du har fått så mange opplysninger etter hvert.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

(25) Dåp Mikkel, ja fortsatt Saltevol.(26) Konfirmasjon Kittil. Kan være rett Kittil, han er da på Fælle i Treungen. Kanskje i tjeneste der.Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk Gro BeritForsøker å finne konfirmasjonene til Mikkel og Gunder også.Gunder f.1758 døde tydligvis i 1759:Lenkemvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Forøker å oppsummere:Tolv Gunsersen Upsund / Kosi / Saltvold / Kleivstaul? F.ca. 1729 død 1777 Kleivsataul (opplysninger om født og død er hentet fra ættesoga)Viet 15.04.1758med Liv Gudmundsdtr. Utsund f.1731. (Datter av Gudmund Tormodsen Utsund og Aslaug Mikkelsdtr. Kilen)Barn:Gunder f. 1758 Kosi. Død 1759 KosiAslaug f.1760 Kosi. Viet 1789 med Andres Nilsson Lia. (Mulig det er denne Aslaug , som har stedsnavner Houkom ved konfirmasjon i 1778)Gunder f. 1765 Tollehommen (Dette mener jeg må være Gunder Towsen Øen/ Myhra / Jysereid, som viet seg 06.03.1793 med Helvig Knudsdtr. Gryting.Aslaug f. 1769 Saltvold, tvilling medGuri f. 1769 Saltvold. (Mulig hun som konfimeres med stedsnavnet Omtved i 1786)Kittil f. 1771 Saltvold (Trolig han som konfimeres med stedsnavn Fælle i 1791, og vi finner som tjener der. I FT.1782).Mikkel f. 1771 Saltvold (Konfimert i Drangedal 1791)Jeg er nå ganske sikker på att Gunder f. 1765 Tollehommen og Gunder Towsen Myhra/ Jysereid er samme person. Funnet av konfirmasjonen til Mikkel i Drangedal, gjør meg sikker på att det er denne Mikkel som er fadder ved dåpen til flere av barna til Gunder og Helvig., og også oppholt seg i Drangedals området. Navnene på barna til Gunder og Helvig, passer også for godt inn til att det kan være tilfeldig, men …Mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk Gro BeritDa ser jeg bort i fra den konfirmasjonen (31) og mener også det er en annen. mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk Gro BeritDet jeg har fått av ættesoga er tydligvis en kopi på pdf, og her er bare barna i(1)nevnt. og ja, jeg har bare registrert 8 barn så langt.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Hei Gro BeritBeklager, burde ha lest mitt eget innlegg nøyere (1), så burde jeg skjønt hva du mente (jeg har en egen evne til å rote ting til)mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Da har jeg sett mellom ministerialboken 5 ganger til fra 1760 - 1777, som er året Tofv døde i følge ættesoga. Vi har ikke funnet flere enn 8 av hans barn, og etter ættesoga så skal det jo være 10.Dersom det er to døtre men navn Aslaug han begraver her,Lenkeså er en mulighet att det er en Aslaug som er født mellom 1761-1764 som ikker funnet. Dersom han ikke har døpt flere med navn Aslaug i dette tidsrommet kan presten ha skrevet feil og den ene er tvillingen Guri, eller ættesoga har feil familie på den Aslaug som ble viet med Andres Nilsson Lia. Dette overlater jeg til eventuelle etterkommere av Andres Nilsson Lia og Aslaug Tovsdtr., å finne ut av.Sønnen Gunder f.1765 finner jeg ikke konfirmert i Kviteseid eller Drangedal, men da jeg heller ikke finner ham blandt døde i Kviteseid så er jeg fortsatt av den mening att dette er Gunder Towsen Øen/ Myhra Jysereid.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Da har jeg sett mellom døde 1760 til 1777, uten att jeg kunne finne noen flere barn av Tofv Gundersen der.Jeg avslutter derfor letingen på flere barn i denne familien.Tusen takk for hjelpen alle sammenmvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.