Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#66272] Jakob Olsen Hevrøy - utvandra til USA i 1888 - hvor ble det av han?

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har i mange år søkt å finne ut hva som skjedde med min grandonkel Jakob Olsen Hevrøen. Han drog til USA i 1888 og etter info fra familien skulle han vistnok ha dødd i ung alder, men jeg kan ikke finne noe info om han. Jeg har bedt andre søke for meg uten at det har lykkes å finne han for meg og hva som skjedde. Jeg håper at dere som søker i amerikanske baser kan hjelpe meg til å finne ut hvor det egentlig ble av han. Broren Nils Olai drog over i 1897, men han bodde hos en annen familie, mens reisemålet hans trolig var hans bror. Nils Olai reiste i 1897.[url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=65468&sok=terje>Lenke aarland&nr=9&antinnlegg=6&startnr=&antall=&spraak=#ankerDåpen til Jakob Født 9. april 1867 Nr 36 LenkeHer drog han til Amerika sammen med noen søskenbarn fra Lundøen (i daværende Sund sogn)

• 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.