Gå til innhold
Arkivverket

[#66340] Ingeborg Olsdatter Hartmark f. 1830 Hartmark/ Holum, V.A.

Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen
LenkeDenne ugifte tvillingsøsteren til min oldemor Inger (1830-1890- som ble gift med lærer/ kirkesanger/ men.forst. Torkild A. Valand 1842-1892) - tjente i 1865 i Kristiansand hos Jaahn Tobias Oliegreen, som i 1866 ble gift med Ingeborgs søster Maren Thomine Olsdatter (1835-1878).Hvor ble denne Ingeborg av? Alle de øvrige søskene har jeg kontroll på hvor de ble av og når de døde. Har lett i lister for døde og utmeldte, inn- og utflyttede, (en del av familien gikk med i Menigheten Samfundet), men finner henne ikke. Har notert at hun tjente så sent som 1869 hos Oliegreen, men er usikker på hvor jeg har denne opplysningen fra.Noen som har bedre øyne å lete med enn jeg i denne saken?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Vet ikke om det er samme dame,men fant denne i 1875 tellingen: 1875: Ingeborg Olsdatter tj ug Tjenestepige 1831 Hartmarksogn, Halsaa Pr. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jo! Det hadde jeg ikke funnet. Takk! Tønnes Torkildsen var enkemann etter en av Ingeborgs søstre, tror hun het Anne Bergine. Han gikk med i samfundet i 1890-åra og forble ugift.En et par år eldre søster Inger (!!)var gift på hartmark og døde der 1900, i Statskirken.Min oldemor Inger (!!) f. 1830 døde i det nystartede samfundet i Egersund i 1890.Søsteren Ane Regine var gift med Torjus Bergstøl, og hun døde som enke på Strai i 1920-åra, død i Samfundet.Søsteren Todne Kritine døde i Søgne rundt 1915, va gift med en hevager, død i Statskirken.En yngre søster Olevine kristine ble gift med men.forst. bernt berentsen Lomeland, Samfundet, og hun døde i Samf. i Egersund etter 1900.Har mer presise data om alle disse, men mangler altså opplysning om hvor det ble av Ingeborg. Hadde vært så fint å få dette komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.