Gå til innhold
Arkivverket

[#66343] Norge

Gjest Irene Malm
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Her ser det ut til at det er noe som ikke stemmer med dåp og mor til Ulrikke i folketellingen 1865. Kan være en feil dame jeg her har funnet?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, jeg finner ingen annen Ulrikke Nilsdatter i 1865-tellingen enn den i Bamle som kan passe.Da spørs det om faren er gift for 2. gang , eller om navnet er blitt feil i tellingen? Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Her er kanskje Hans Thorvald sin mor Anne Sophie Arnesdtr på Reer i 1865. Mulig at far Ole Olsen er død,og at hun er gift igjen. Vi ser jo at en sønn heter Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kjempefint, Bjørg!Jeg har ikke greid å finne Ulrikkes første ekteskap og mulig barnet fra 1. ekteskap?Sønnen til Hans Thorvald fra 1. ekteskap har vi vel fra 1875-tellingen innlegg 10.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Malm

Hei på dere! Jeg har funnet Ulrikkes første mann han het: Laurits Martinius Nilsen de giftet seg 27 jan 1878 i Langesund,men han dør samme året av den gule feber.Det 1 barnet hennes heter:Laurense Bartine Andrea Nilsen f.31okt 1878 Døpt 1 des 1878. Mvh.Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Malm

Hei! Prøver siden dere er så flinke jeg leter etter min oldemor:Tjenestepike Thea Johanne Nielsdatter f.1849.Hun bodde på gården Heiestad,Spydeberg når min mormor ble født,hun var såkalt uektebarn.Dette var året 1886,men hvor ble hun av?Mvh.Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Malm

Hei Mariann! Min mormor het Othilie Amalie Sørine.Men hun var jo uekte barn så jeg har funnet at hun skriver seg med Olsen,Andersen.Hun var født 1 jul 1886 i Spydeberg.Hun skrev seg også som Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, eneste med fornavn som begynner på Ot og etternavn som begynner på Ols med fødested Spydeberg, og med passe alder er denne jenta i Borre i 1900.Ved landsomfattende søk på RHD: LenkeVet ikke om dette er den rette ?Hun kan være registrert på sine mellomnavn også, og det har jeg ikke forsøkt.Jeg så gjennom kirkebøker for Spydeberg for 1886 , uten å finne dåpen hennes, mulig hun ble døpt et annet sted?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du ser på familien i Borre så har de en datter som er deres egen. Otilie er ført som fl. som vel er en forkortelse av fattiglem?Mulig at hun ikke vokste opp hos moren?Har også prøvd å finne henne på Digitalarkivets telling, og resultatet var det samme. Otilie ble skrevet på utrolig mange måter, men om jeg bare søker fornavn som begynner med Ot , så får jeg fram alle mulige varianter.Håper du vet om damen i Borre er din ane?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Malm

Hei! Mormor vokste opp hos sine besteforeldre som bodde på Falkensten. Det er utrolig hva dere finner av opplysninger.Jeg tar i mot alt med takk... Mvh.Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

(33) (34: Ole Olsen og Anne Sophie Arnesdatter er omtalt under Råen på s.630 i Borreboka.(44) fl = (hos ) familien losjerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Her har jeg vel funnet de besteforeldrene Otilie bor sammen med i 1900, i FT for 1865.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=f60123&gardpostnr=440&personpostnr=2532&merk=2532#ovre'>Lenke Det må være de rette, for disse to får Marie i Spydeberg i 1868. Nr 10 på sidenPermanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.